گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

تراز پول حقیقی های بورس منفی شد/بخت و اقبال خوب خریداران

کدخبر: ۴۵۳۱۵۱
اقتصادنیوز: امروز 17 آبان 1400 تراز پول حقیقی ها در شرایطی منفی دنبال شد که الگوی رفتاری روز قبل برای معاملات مجددا تکرار شد.
تراز پول حقیقی های بورس منفی شد/بخت و اقبال خوب خریداران

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در روز دوشنبه نیز به مانند دیروز  با همان الگوی رفتاری دنبال شد اما با این تفاوت که در پایان معاملات این بار بخت و اقبال با خریداران بود. شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 0.24 درصد افزایش در نقطه 1.434 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 0.06 درصدی در نقطه 384.9 هزار واحد ایستاد. رفت و برگشت شاخص در معاملات امروز به مانند دیروز در دامنه محدودتری دنبال شد.

 در فرابورس، شاخص کل در نقطه 20.3 هزار واحد ایستاد.بپاس، غصینو جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند. فرابورس اما در نقش مانع ظاهر شد.

نوری، خودرو، رمپنا و شپدیس بیشترین تاثیر را در حرکت روبه جلوی شاخص داشتند، این در حالی بود که شستا بیشتر در نقش مانع رشد شاخص ظاهر شد.

ارزش کل معاملات امروز سهام 62.9 هزار میلیارد تومان بود که 5.8 هزار میلیارد تومان آن سهم معاملات خُرد بود. تراز پول حقیقی ها هم امروز منفی بود؛ به طوریکه 110.4 میلیارد تومان پول از بازار سهام و 32.8 میلیارد تومان پول از صندوق های با درآمد ثابت خارج شد. همچنین سرانه معامله حقیقی ها درحالی امروز هم به نفع خریداران بود که برای سرانه خرید حقیقی ها 16 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 14.7 میلیارد تومان بود.

سهم هایی که ورود و خروج پول داشتند

صف های خرید امروز هم اگرچه در ابتدای معاملات امروز 1657.6 میلیارد تومان بود اما در پایان معاملات به 416.5 میلیارد تومان تقلیل یافت. صف های فروش هم در ابتدای معاملات امروز 237.3 میلیارد تومان بود که در پایان معاملات به 596.7 میلیارد تومان رسید. تعداد صف های خرید (74 نماد) د نسبت با تعداد صف های فروش (86 نماد) به طور متناسبی در تعادل بود. در واقع اگرچه ارزش صف های فروش بیش از ارزش صف های خرید بود اما در پایان، اقبال با خریداران بود که توانستند شاخص را سبز نگه دارند.

بیشترین ورود پول حقیقی ها امروز برای نماد وگردش با 52.8 میلیارد تومان بود. خودرو با 27.5 میلیارد تومان، شاراک با 24.7 میلیارد تومان، بپاس با 23.9 میلیارد تومان و نوری با 19.2 میلیارد تومان جزو دیگر سهم هایی بودند که بیشترین ورودی پول حقیقی ها را داشتند. البته امروز فملی با 23.9 میلیاردتومان، فجهان با 20.2 میلیارد تومان، فولاد با 18.5 میلیارد تومان، شپنا با 16.2 میلیارد تومان و وکار با 14.5 میلیارد تومان سهم هایی بودند که شاهد بیشترین خروجی پول حقیقی ها بود. حقوقی ها هم امروز در نمادهای فولاد، ختوقا، فملی، شپنا و خپارس در نقش خریدار و در نمادهای خساپا، خودرو، خگستر در نقش فروشنده ظاهر شدند.

بیشترین بازدهی از آن کدام نمادها بود

بیشترین بازدهی را در بورس خکمک با 11.38 درصد و دزهراوی با 5 درصد به ثبت رساند. بیشترین کاهش قیمت را هم سخزر با 4.83 درصد ولپارس با 4.69 درصد ثبت کردند. در فرابورس هم سمگا، اوان و اعتلا با بیشترین بازدهی روبه رو شدند. این در حالی بود که حسیر زیانده ترین نماد بود.

بیشترین حجم معاملات را هم خودرو، خساپا، خبهمن و خساپا به ثبت رساندند. بیشترین کاهش بازاری هم برای نمادهای شستا، شتران و شپنا بود. این در حالی است که در فرابورس کرمان و سمگا بیشترین حجم معاملات به ثبت رسید. البته بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای فرابورس، وسپهر، هرمز و بساما بود. بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای نماد توسن با 12.6 درصد بود.

 

  • 3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید