تحلیل بازار سهام در هفته سوم آبان 1400

نکته منفی معاملات بورس/سیگنال قوی به بازار سهام

کدخبر: ۴۵۳۷۲۸
اقتصادنیوز: بررسی روند معاملات روز چهارشنبه گویای تقویت بخش ضعیف مولفه های بنیادی بازار سهام است.
نکته منفی معاملات بورس/سیگنال قوی به بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات روز چهارشنبه با حرکت روبه جلوی شاخص به پایان رسید. در این روز برآیند عملکرد شاخص ها گویای این بود که خریداران در سمت تقاضا توانستند با تثبیت توان خود فعال شدن فروشندگان در سمت عرضه را خنثی کنند. البته بازار روز چهارشنبه یکدست سبزپوش نبود و شاهد فعال شدن عرضه ها در برخی گروه ها همانند شیمیایی ها بودیم.

شاخص در روز پایانی هفته به بالای نیمه اول کانال 1.4 میلیون واحد درآمد و آماده میشود که با حفظ موقعیت کنونی خود را برای سطوح بالاتر آماده کند. در روز چهارشنبه البته بازار یک نکته منفی را هم شاهد بود و آن کاهش شدید ارزش معاملات سهام نسبت به روز قبل معاملاتی (روز سه شنبه) بود. هر چند که ارزش معاملات خُرد در محدوده مشابه روزهای قبل دنبال شد.


در اکوایران ببینید؛


بررسی صف های خرید و فروش در روز چهارشنبه نشان می دهد که خریداران در حال پیشی گرفتن از فروشندگان بودند و این فاصله البته از ابتدا تا انتهای معاملات حفظ شد. انتظار و برآیند بورس بازان از روند معاملات روز شنبه نیز با توجه به عملکرد خریداران این است که این رویکرد حفظ شود، هر چند که برخی معتقدند روز شنبه برای گروه بانکی ها با توجه به نوع بازگشایی وبملت در روز چهارشنبه، سمت عرضه احتمالا فعال میشود.

سرانه خرید و فروش حقیقی ها در روز چهارشنبه هم به مانند روزهای هفته جاری به نفع خریداران بود و البته این شکاف به مانند روز های قبل دنبال شد. شاخص مزبور نشان داد همچنان خریداران به تداوم خرید امیدوارند، هر چند که موج تردیدها و انتظارات بخش عمده ای از خریداران همچنان محفوظ است.

با این وصف بازار روز چهارشنبه با موجی از رخدادهای جدید خوش بینانه مواجه شد که به نظر می رسد در بلندمدت بتواند موتورهای محرکه خوبی برای بهبود وضعیت شرکت ها باشد؛ بدین ترتیب حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو که با افزایش قیمت کارخانه ای محصولات این شرکت همراه شد و ارسال لایحه حذف دلار 4200 تومانی به مجلس در قالب لایحه بهبود معیشتی اقشار آسیب پذیر جزو رخدادهایی بودند که در روز پایانی هفته می تواند سیگنال های مثبت قوی برای تداوم بهبود وضعیت صنایع مختلف بورسی باشد.

 

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید