حرکت روبه‌جلوی شاخص بورس تهران

شناسایی الگوی رفتاری بورس بازان

کدخبر: ۴۵۳۴۳۱
اقتصادنیوز: امروز 18 آبان 1400 الگوی رفتاری بورس بازان مشابه روز قبل بود، این امر شرایط مطلوبی را برای تداوم حرکت روبه جلوی شاخص فراهم کرد.
شناسایی الگوی رفتاری بورس بازان

به گزارش اقتصادنیوز، الگوی رفتاری بازار سهام در روز سه شنبه به مثابه دو روز گذشته در یک وضعیت رفت و برگشتی دنبال شد اما آنچه در پایان به ثبت رسید، سبزرنگ شدن شاخص کل بورسی ناشی از فشار سمت تقاضا بود.

شاخص کل بورس با افزایش 13.2 هزار واحدی (0.93 درصد) در نقطه 1.447 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 0.22 درصدی در عدد 385.7 هزار واحد ایستاد. نوسانات پیش رو ارزش کل معاملات را به 17.1 هزار میلیارد تومان رساند که سهم معاملات خُرد 6.2 هزار میلیارد تومان شد.

پارسان، فملی، شبندر، کچاد و شپنا جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در حرکت روبه جلوی شاخص کل بورس داشتند. برای فرابورس هم شاخص کل بازار با 223 واحد روبه جلو در 20.5 هزار واحد ایستاد. آریا، زاگرس، کگهر، غصینو و شاوان نیز نمادهایی بودند که شاخص را به جلو راندند.

حقیقی ها و حقوقی ها به کدام سهم ها وارد شدند

البته در معاملات امروز تراز پول حقیقی ها به نفع بازار سهام دنبال شد؛ براین اساس 52.4 میلیارد تومان پول وارد بازار سهام و 174 میلیارد تومان از صندوق های بادرآمد ثابت خارج شد.

سرانه معامله حقیقی ها هم با فاصله اندکی به نفع خریداران بود؛ براین اساس سرانه خرید حقیقی ها 15.7 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 14.5 میلیون تومان ثبت شد.

ارزش اولیه صف های خرید با یک الگوی مشابه روزهای قبل دنبال شد؛ در حالی که در ابتدای معاملات ارزش صف های خرید به 1467.3 میلیارد تومان رسید در پایان معاملات این عدد به 581.9 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم درحالی در ابتدای معاملات امروز 206.9 میلیارد تومان شد که در پایان معاملات به 307.8 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها برای زاگرس با 67.1 میلیارد تومان بود. شپنا با 46.7 میلیارد تومان، شبندر با 41.1 میلیارد تومان، سمگا با 22.2 میلیارد تومان و خودرو با 20.2 میلیارد تومان شاهد ورود بیشترین پول حقیقی ها به بازار سهام بود. همچنین در معاملات امروز، بپاس با 18.4 میلیارد تومان بیشترین خروجی پول حقیقی ها را شاهد بود. فجهان با 13.9 میلیارد تومان، بوعلی با 13.7 میلیارد تومان، فسبزوار با 12.9 میلیارد تومان و کویر با 10.8 میلیارد تومان نیز شاهد بیشترین خروجی پول حقیقی ها بود.

حقوقی ها هم در نمادهای پارسان، فملی، شبندر، کچاد و شبندر در مقام خریدار و در حق تقدم ها و ساراب در مقام فروشنده ظاهر شدند.

کدام سهم ها بیشترین سود را دادند

در بورس، قشهد و دجابر با 4.99 درصد بیشترین بازدهی را به ثبت رساندند. در فرابورس رافزا و حآفرین با 5 درصد بیشترین بازدهی را به ثبت رساند. دیران با 4.73 درصد و لپارس با 4.7 درصد هم با بیشترین کاهش قیمت دربورس مواجه شدند.  ولشرق با 4.5 درصد و توسن با 4.4 درصد با کمترین بازدهی روبه رو شدند.

بیشترین حجم معاملات امروز را در بورس گروه خودرویی (خودرو، خساپا، خپارس، خبهمن) و پالایشی ها (شبندر) به ثبت رساند. بیشترین کاهش ارزش بازاری را هم علاوه بر گروه خودرویی ها (خبمهمن، خساپا، خپارس) فارس در جایگاه نخست به ثبت رساند.

در فرابورس هم بیشترین حجم معاملات برای دو نماد کرمان و سمگا بود. بیشترین کاهش ارزش بازاری را هم فرابورس به ثبت رساند. هر چند که مادیرا و توسن نیز دیگر نمادهایی بودند که بیشترین کاهش ارزی بازاری داشتند.

یشترین نسبت حجم به شناوری در معاملات امروز برای نماد ولقمان با 22.1 درصد بود.

 

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید