پیش بینی بازار سهام 3 آذر 1400

چالش اصلی بورس امروز /سیگنال دلار به معامله گران

کدخبر: ۴۵۶۶۹۲
اقتصادنیوز: امروز 3 آذرماه 1400 و در روز آخر معاملات کاری بازار سهام، امکان حرکت روبه جلوی شاخص ممکن است اما توان سمت تقاضا کم اثر است.
چالش اصلی بورس امروز /سیگنال دلار به معامله گران

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص بورس در روز چهارشنبه با یک چالش روبه روست؛ برخی از شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد معامله گران با توان بیشتری در سمت عرضه ظاهر شدند و همین باعث شده ارزش صف های فروش به بالای یک هزار میلیارد تومان برسد.

البته نقطه قوت بازار سهام هم این است که با تداوم ورود پول حقیقی ها، ممکن است در روز چهارشنبه با تحرکات سمت تقاضا روبه رو شود.

سقوط سلطنت اردوغان در پی سقوط تاریخی ارزش لیر؟

 

با این وصف ارزش معاملات زیر 5 هزار میلیارد تومان ارزیابی می شود و همین نکته ضعف دیگری است که توان ورود پول حقیقی ها را کم نشان می دهد. 

سیگنال دهی به معامله گران بورس

تحرکات بازار ارز و کامودیتی ها به همراه اخبار مربوط به مذاکرات برجامی وین می تواند عامل موثری در سیگنال‌دهی به معامله گران باشد اما آنچه به وضوح آشکار است، این است که معامله گران منتظرند بدانند چه اتفاقی در بازارهای موازی می افتد تا براساس آن بخشی از ابهام در دورنمای خود را از بین ببرند. 

نظرسنجی اقتصادنیوز: امکان حرکت روبه جلو در روز عرضه ها

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد تقاضا می تواند با ایجاد تحرکاتی، نوسان بازار را در روز چهارشنبه محدود کند زیرا که بیشتر تحلیلگران تاکید دارند دلیل تحرکات سمت عرضه در روز سه شنبه، به خاطر پذیره نویسی تجلی در قالب (افزایش سرمایه به صورت صرف سرمایه) بود که به 2 همت نیاز داشت و همین مسئله حرکت روبه جلوی شاخص را با وقفه ایجاد کرد.

با این استدلال تحلیلگران و فعالان بازار، حرکت روبه جلوی شاخص در روز چهارشنبه را محتمل می دانند و وقفه روز سه شنبه را کوتاه می دانند. البته بازار در وضعیت شکننده و ناپایداری است. با وجود نبود اهرم های رشدی بازار، اما بنیادی ترین منطق رشدی بازار که کشش و جذابیت قیمت های سهم هاست، هنوز نتوانسته بخش عمده ای از خریداران را به معاملات بازار برگرداند. در هر صورت روز آخر هفته با فشار سمت عرضه روبه رو خواهیم بود و در هر صورت نوسان شاخص به احتمال قوی محدود خواهد بود.

  • 9
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید