بازگشت شاخص بورس به کانال 1.3 میلیونی؛

افزایش 129 درصدی ارزش معاملات بورس

کدخبر: ۴۵۶۸۷۲
اقتصادنیوز: در معاملات روز چهارشنبه شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند اما معاملات پُررونق بود و ارزش معاملات بازار سهام به بیشترین میزان در دو هفته اخیر رسید.
افزایش 129 درصدی ارزش معاملات بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز گذشته 10 هزار و 447 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 394 هزار واحد رسید تا یک بار دیگر به کانال 1.3 میلیونی سقوط کند. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش هزار و 571 واحدی در سطح 383 هزار و 469 واحدی ایستاد.

 همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) همانند شاخص کل بورس کانال عوض کرد و محدوده 20 هزار واحدی را از دست داد. شاخص فرابورس 181 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 967 واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «شستا» و «فارس» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «جم پیلن»، «خبهمن» و «خگستر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «غصینو» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «هرمز»، «شراز» و «سمگا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خبهمن و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فرابورس فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افزایش 129 درصدی به رقم 13 هزار و 75 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 176 میلیارد تومان بود که 47 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و به بیشترین رقم در دو هفته اخیر رسید. ارزش معاملات خرد با افزایش 17 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 996 میلیارد تومان رسید که 38 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید