دو نیمه متفاوت بازار سهام؛

کاهش 85 درصدی خروج پول حقیقی از بورس

کدخبر: ۴۵۶۹۰۹
اقتصادنیوز: در هفته اخیر میزان نقدینگی حقیقی خروجی از بورس 85 درصد کاهش یافت و ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت ادامه یافت.
کاهش 85 درصدی خروج پول حقیقی از بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته اخیر روند خروج نقدینگی حقیقی از بورس ادامه داشت اما از میزان آن کاسته شد. در این هفته رکورد سه روز ورود پیاپی پول حقیقی ثبت شد.


در اکوایران ببینید؛

دو نیمه متفاوت 

در هفته اخیر  بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پس از 5 روز متوالی شاهد ورود 13 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار بودیم. روز شنبه 456 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به 95 میلیارد تومان رسید. اما این روند تغییر کرد و در سه روز بعدی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد. روز دوشنبه 66 میلیارد تومان و روز سه‌شنبه 69 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه 238 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار وارد شد اما در مجموع کل هفته میزان خروج نقدینگی حقیقی بیشتر از ورودی‌ها بود. 

در مجموع کل هفته 178 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 35 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت 85 درصدی داشته است.

ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. در حالی که در روزهای شنبه و یکشنبه در مجموع 6 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شده بود، روز دوشنبه 7 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی خارج شد. 

روز سه‌شنبه بار دیگر پول حقیقی به صندوق‌ها وارد شد که ارزش آن 83 میلیارد تومان بود اما در آخرین روز معاملاتی هفته 37 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

در مجموع این هفته 45 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به طور میانگین روزانه 9 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید