سومین روز نزولی بازار سهام؛

بورس نیمه کانال 1.3 میلیونی را از دست داد

کدخبر: ۴۵۸۵۶۱
اقتصادنیوز: امروز، چهارشنبه 10 آذر ماه شاخص کل بورس از نیمه کانال 1.3 میلیونی پائین آمد.
بورس نیمه کانال 1.3 میلیونی را از دست داد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس پایتخت برای سومین روز متوالی نزول کرد و با افت 17 هزار واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و 340 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 4 هزار و 931 واحدی در سطح 367 هزار و 563 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 224 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 235 واحد قرار گرفت. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فارس»، «شپدیس» و «کگل» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شنفت»، «وتجارت» و «وپخش» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فجهان» و «شبصیر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فولاد و وتجارت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، سپیدار و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 1.6 درصدی به رقم 5 هزار و 51 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 228 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 208 میلیارد تومان رسید که 64 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید