پیش بینی بازار سهام 20 آذر 1400

سیگنال های امیدوارکننده به بورس

کدخبر: ۴۶۰۷۵۳
اقتصادنیوز: معاملات روز شنبه 20 آذر 1400 بازار سهام سیگنال های مثبتی دریافت کرده که می تواند دورنمای جدیدی را ترسیم کند.
سیگنال های امیدوارکننده به بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز شنبه تابعی از خوش بینی های بورس بازارن در دو روز گذشته و نسبت به برخی رویدادها و اخبار است.

سیگنال های مثبت به بازار سهام

خودروسازان در صدر این اخبار خوب هستند؛ بعد از افزایش متوسط قیمت 18 درصدی قیمت خودرو، حالا نامه ای در فضای مجازی منتشر شده که وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از وزیر صمت درخواست کرده که شرکت های خودروساز به صورت بلوکی در بازار سهام به فروش برساند.

جزئیات میزان افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

فوری/ قیمت مصوب محصولات ایران خودرو اعلام شد

فروش فوری و پیش فروش ایران خودرو

 


در اکوایران ببینید؛

همسو با این رویداد، برخی اخبار مثبت مبنی بر احتمال تغییر ریل سیاست گذاری دولت در زمینه قیمت گذاری دستوری نیز منتشر شده که البته به نظر می رسد باید منتظر نتیجه قطعی آن در هفته ها و ماه های آینده بود. همچنین خبر رسیده که دولت به احتمال قوی در زمینه تخصیص ارز ترجیحی برای برخی از کالاها در سند بودجه تجدیدنظر کند که همه این رویدادها میتواند سیگنال های مثبتی به بازار ارسال کند. 

تحرک در سمت تقاضای بورس

البته شاخص های عملکردی در روز چهارشنبه نیز با سیگنال های مثبتی همراه بود و همین وضعیت می تواند سمت تقاضا را در روز شنبه با تحرکات خاصی روبه رو کند. 

نظرسنجی اقتصادنیوز: بورس بازان هیجانی عمل می کنند

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نیز نشان می دهد که بازار به احتمال قوی در روز شنبه با فشار سمت تقاضا می تواند شاهد تحرکاتی از سوی معامله گران باشد. هر چند که همچنان سمت عرضه پرزور ارزیابی می شود و برخی از شاخص های عملکردی گویای این وضعیت است که بازار در روز شنبه همچنان تردید خود را حفظ می کند. 

این ملاحظات و سناریوها در حالی مطرح می شود که شاخص کل در کانال 1.3 میلیون واحد متمایل است که به نیمه بالای این کانال صعود یابد. هر چند که تجربه و الگوی روزهای گذشته نشان داده که رفتار بازار چندان تابعی از این تحلیل ها و دسته بندی ها نیست و بورس بازان به توجه به درونمای مبهم همچنان به صورت هیجانی دست به عمل می زنند که می تواند معاملات فردا را هم تحت تاثیر قرار دهد.

 البته باید منتظر بود که در پایان معاملات این هفته کامودیتی ها در چه روندی بسته می شوند که می توانند سهام کامودیتی محور را هم تحت تاثیر قرار دهد. دلار در همان محدوده کانال قبلی دنبال می شود و احتمالا سهام دلاری محور نیز شاهد تغییرات جهت دار نباشند. 

  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید