پیش بینی بازارها در 21 آذر 1400

قیمت دلار منتظر اولین بودجه رئیسی /نوسان در بازار خودرو

کدخبر: ۴۶۱۱۱۵
اقتصادنیوز: بازارها امروز را متاثر از لایحه بودجه 1401 خواهند بود و خبرهای مرتبط با بودجه را با حساسیت بیشتری دنبال می کنند.
قیمت دلار منتظر اولین بودجه رئیسی /نوسان در بازار خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها امروز را در انتظار جزییات بیشتر از لایحه بودجه 1401 سر میکنند. به نظر میرسد امروز روز حساسی برای بازارها خواهد بود.

بازار ارز | دلار در حال سیگنال گیری از بودجه و مذاکرات

معامله گران دلار اگرچه سیگنال کاهشی دریافت کرده اند و به تبع قیمت ها در بازار ارز نیز کاهشی بوده اما محدوده قیمت ها با مقاومت معامله گران هم روبه رو بوده است. در بازار متشکل ارزی نیز قیمت دلار در همان محدوده 27 هزار تومان دنبال میشود و به نظر میرسد همچنان باید منتظر سیگنال های اثرگذار از جانب مذاکرات وین و لایجه بودجه 1401 روی قیمت دلار نیز باشیم. آنچه در کلیات 67 صفحه ای بودجه 1401 به اطلاع میرسد این است که دولت دست به دو اقدام مهم در رابطه با «حذف دلار 4200 تومانی» و «تثبیت دلار بودجه روی 23 هزار تومان که نرخ فعلی تسعیر برخی شرکت هاست و نگرانی های ارزی بازار را برطرف میکند»، زده است.

بازار سهام | تاثیر بودجه بر بورس

در بازار سهام معامله گران بورسی همچنان شاهد فعال باقی ماندن سمت عرضه هستند و شاخص از برآیند عرضه و تقاضا فعلا در کانال 1.3 میلیون قرمز رنگ است. البته با سیگنال های دریافتی از بودجه 1401، به نظر میرسد تا حدی از انتظارات خوش بینانه بازار کاسته شده است. اما بودجه برای بازار سهام حاوی هم نکات مثبت و هم نکات منفی است.  

بازار خودرو | خودرو زیر سایه مذاکرات و دلار

در بازار خودرو شاهد نوسانات متفاوتی بودیم؛ درحالی که در بیشتر محصولات خودروسازان تغییر قیمتی را شاهد نبودیم که پراید به عنوان تک محصول سایپا با افزایش قیمت روبه رو شد. به نظر میرسد بازار خودرو زیر سایه مذاکرات و حرکت دلار به سر برد و متناسب با آن واکنش متفاوتی از خود نشان دهد. البته با ارسال کلیات لایحه بودجه 1401 چه بسا که باید منتظر تاثیرگذاری تصمیم گیری های جدید دولت در زمینه واردات خودرو یا بحث قیمت گذاری ها باشیم.

بازار مسکن | یک خبر درباره نهضت تولید ملی مسکن

بازار مسکن فعلا در همان روند قبلی دنبال میشود و البته فعلا منتظر است تا ببیند که دولت در سند بودجه 1401 چه اقداماتی را در رابطه با حوزه مسکن به عمل می آورد. البته رویکردها وسیاست ها در راستای تولید و پیشبرد نهضت تولید ملی مسکن است. با این وصف در تازه ترین رویداد، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر دیروز گفته بود:  یکی از قوانینی که آیین‌نامه اجرایی آن هنوز تهیه و تدوین نشده قانون جهش تولید مسکن است که از دو ماه پیش هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین نشده است. قانون جهش تولید مجلس چهار آیین‌نامه اجرایی دارد که از این چهار آیین‌نامه اجرایی هنوز هیچکدام تهیه نشده است. 

بازار ارز دیجیتال | تکانه های مثبت در بیت کوین

بیت کوین مدتی است که روزهای بسیار بدی را سپری می کند. روز گذشته هنگامی که نرخ تورم 6.8 درصدی در امریکا (که بالاترین رقم در حدود 39 سال گذشته است) اعلام شد، قیمت بیت کوین کمی تکان خورد؛ چرا که بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین را یک دارایی ضدتورمی در نظر می‌گیرند. قیمت بیت کوین، که توسط جمعی از سرمایه گذاران به عنوان محافظی در برابر تورم دیده می شود، پس از گزارش CPI از اداره آمار کار وزارت کار ایالات متحده، 2 درصد افزایش یافت.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید