خلاصه عملکرد بازار سهام سه شنبه 23 آذر 1400

شاخص بورس توان فرار ندارد/ عرضه اولیه ای که آب رفت

کدخبر: ۴۶۱۷۶۵
اقتصادنیوز: عرضه اولیه هفته بورس پس از اینکه شنبه انجام شد، امروز با صف فروش سنگین مواجه شد.
شاخص بورس توان فرار ندارد/ عرضه اولیه ای که آب رفت

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام با وجود زورآزمایی شاخص سازها در سمت عرضه قرمز رنگ به پایان رسید. بدین ترتیب شاخص کل 3.7 هزار واحد معادل 0.29 درصد افت در نقطه 1291.8 میلیون واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل هم وزن نیز با 3.7 هزار واحد در نقطه 345.4 هزار واحد ایستاد. ارزش کل معاملات بازار سهام امروز 9.96 هزار میلیارد تومان (معادل نزدیک 10 هزار میلیارد تومان) بود که سهم ارزش معاملات خرد سهام 2.77 (نزدیک 2.8 هزار میلیارد تومان) بود.

حمام خون در بازار رمزارزها/ انفجار دوج کوین در روز سقوط بازار!

تراز پول حقیقی ها هم متفاوت بود؛ بدین ترتیب حقیقی ها 447.1 میلیارد تومان از بازار سهام خارج و 28.2 میلیارد تومان به صندوق های با درامد ثابت وارد کردند. این جریان برای دومین روز متوالی تکرار شد.

در معاملات امروز شفن با 6 میلیارد تومان و شپدیس با 5.8 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورود پول حقیقی ها بودند. البته خودرو با 29 میلیارد تومان نیز شاهد بیشترین خروج پول حقیقی ها از بازار سهام بود. فولاد با 21.8 میلیارد تومان، شستا با 16.4 میلیارد تومان، بپاس با 16.1 میلیارد تومان، فملی با 11.6 میلیارد تومان و وبملت با 11.5 میلیارد تومان نیز شاهد بیشترین خروج پول حقیقی ها بود.

حقوقی ها هم امروز در نمادهای ثمسکن، خپارس، شبندر، وتجارت و ثامید موقعیت خرید و در نماد غپینو موقعیت فروش ایجاد کردند.

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع خریداران بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 12.1 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 17.3 میلیون تومان بود.

ارزش صف های خرید هم از 150.2 میلیارد تومان به 133.1 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش نیز از 528.8 میلیارد تومان به 716.3 میلیارد تومان رسید.  تعداد نمادهای دارای صف فروش بیش از 6 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید بود و این در حالی بود که شکاف صف های فروش از خرید همچنان بالا ارزیابی میشود.

تک سهم هایی که بازدهی داشتند

بیشترین بازدهی در بورس برای نماد دارویی داسوه با 4.95 درصد بود. بیشتری کاهش قیمت هم برای غمارگ با 6.65 درصد و لخزر با 4.99 درصد بود. بیشترین حجم معاملات برای نمادهای خودرویی (خودرو، خساپا، خپارس و خگستر) بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای خودور، وغدیر، خساپا و فملی بود که البته همین خودرویی بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در فرابورس هم بیشترین بازدهی ها از آن سهم بمپنا با 4.55 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای زکشت با 4.99 درصد بود. بیشترین حجم معاملات برای نمادهای کرمان، فرابورس و سمگا بود. بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای هرمز، زاگرس، سمگا و فرابورس بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد سغدیر با 12.8 درصد بود. توسعه سرمایه و صنعت غدیر که روز شنبه عرضه اولیه شده بود، روز دوشنبه متعادل و امروز با تشکیل صف فروش همراه بود! سغدیر در معاملات امروز با 5 درصد افت قیمت (معادل 80 تومان) در قیمت 1522.2 تومان ایستاد. این سهم امروز در پایان معاملات شاهد تشکیل صف 4.8 میلیون سهمی بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید