کاهش ارزش معاملات خرد سهام

چهارمین روز نزولی بورس /خودرو صدرنشین شد

کدخبر: ۴۶۱۷۳۲
اقتصادنیوز: امروز برای چهارمین روز متوالی شاخص‌های بازار سهام نزول کردند.
چهارمین روز نزولی بورس /خودرو صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، 23 آذر 1400، شاخص کل بورس پایتخت با نزول 3 هزار و 745 واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و 291 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 3 هزار و 738 واحدی در سطح 345 هزار و 459 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 72 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 590 واحد قرار گرفت. 

حمام خون در بازار رمزارزها/ انفجار دوج کوین در روز سقوط بازار!

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افت 74 درصدی به رقم 10 هزار و 137 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 5 هزار و 813 میلیارد تومان بود که 57 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 867 میلیارد تومان رسید که 28 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «خودرو»، «وغدیر» و «خساپا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و «فولاد»، «شپدیس» و «شبندر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

آخرین خبر مهم سال برای بازارها/در اکوایران ببینید:

در فرابورس نیز نمادهای «هرمز»، «زاگرس» و «سمگا» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «اتکای» و «شبصیر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شستا و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فرابورس و سغدیر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

photo_2021-12-14_13-02-22

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید