شبندر صدرنشین نمادهای بازار شد

اعداد تابلوی بورس سبز شد /جابجایی رکورد 124 روزه

کدخبر: ۴۵۹۴۵۷
اقتصادنیوز: در دومین روز کاری هفته شاخص‌های بازار سهام رشد کردند اما روند نزولی ارزش معاملات تداوم داشت. ارزش معاملات خرد سهام به کمترین میزان در 6 ماه اخیر رسید.
اعداد تابلوی بورس سبز شد /جابجایی رکورد 124 روزه

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، 14 آذر 1400، شاخص کل بورس پایتخت پس از 4 روز سبزپوش شد و با رشد 8 هزار و 486 واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و 343 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز رشد کرد و با افزایش 430 واحدی در سطح 363 هزار و 347 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 74 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 209 واحد قرار گرفت. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شبندر» و «وغدیر» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و «کگل»، «تیپیکو» و «وتجارت» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شگویا» و «غصینو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وهور»، «سمگا» و «مارون» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شبندر صدرنشین است و شستا و بوعلی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای وکبهمن، توسن و فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 13 درصدی به رقم 4 هزار و 59 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 524 میلیارد تومان بود که 13 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 836 میلیارد تومان رسید که پائین‌ترین رقم در 124 روز کاری گذشته از 5 خرداد 1400 تاکنون است.

روز یکشنبه ارزش معاملات خرد 70 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید