موج خروج پول حقیقی ها از بازار سهام

بورس گرفتار در تله بی‌اعتمادی

کدخبر: ۴۶۲۱۲۸
اقتصادنیوز: معاملات بازار سهام با آهنگ متفاوت شاخص ها به پایان رسید. تردید خریداران و موج خروج پول حقیقی ها از بازار سهام همچنان شرایط کلی بازار را نزولی نگه داشته است.
بورس گرفتار در تله بی‌اعتمادی

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات روز پایانی بازار سهام اگرچه با امیدواری در سمت تقاضا دنبال شد اما در پایان معاملات تنها شاخص سازها توانستند رنگ شاخص را سبز نگه دارند. کوچکترهای بورس شاخص را دوباره نزولی کردند. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش 1.37 هزار واحدی (معادل 0.11 درصد) در نقطه 1293.2 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس هم با افت 961 واحدی (معادل 0.28 درصد) در نقطه 344.5 هزار واحد رسید. 

خروچ پول حقیقی از بورس

ارزش معاملات کل بازار سهام در روز پایانی 5.58 هزار میلیارد تومان بود که سهم ارزش معاملات خُرد 2.39 هزار میلیارد تومان شد. تراز پول حقیقی ها هم البته متفاوت بود؛ بدین ترتیب حقیقی ها 364.5 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج و 157.5 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. شدت این روند امروز بیشتر شده بود؛ بدین معنا که حقیقی ها پول بیشتری (نسبت به دیروز) از بازار سهام خارج کردند و مابه ازای آن با شدت بیشتری (نسبت به دیروز) به صندوق های درآمد ثابت وارد شدند. 

حقیقی ها در شفن با 12.5 میلیارد تومان شاهد ورود بیشترین پول حقیقی ها بود. حقیقی ها البته در توسن با 9.1 میلیارد تومان، پالایش با 6.9 میلیارد تومان و فرابورس با 5.2 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول حقیقی ها بود.

حقوقی ها هم امروز در موقعیت خرید سه نماد خودرویی (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) و دو نماد بانک ملت و بانک تجارت را خریدند و البته بیشتر در صندوق های سرمایه گذاری استراتژی فروش را در پیش گرفتند.

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان بود؛ سرانه خرید حقیقی ها 11.1 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 15.4 میلیون تومان بود. 

همچنین ارزش صف های خرید از 181.6 میلیارد تومان به 87.4 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 465.6 میلیارد تومان به 626.3 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش 3.5 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید بود. شکاف میان صف های خرید و فروش نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

بیشترین و کمترین بازدهی در بورس امروز

بیشترین بازدهی در بورس را داسوه با 4.96 درصد به ثبت رساند. بیشترین کاهش قیمت نیز در بورس برای غاذر با 4.99 درصد بود. بیشترین حجم معاملات برای دو نماد خودرویی و خساپا بود. بیشترین کاهش ارزش بازار نیز برای خودرو، مبین، وغدیر، خساپا و کویر بود.

در فرابورس هم بیشترین بازدهی برای نطرین با 4.84 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای وگستر با 4.88 درصد بود. این در حالی بود که بیشترین حجم معاملات برای نماد کرمان بود. بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای سمگا، ارفع، کگهر، هرمز و دماوند بود. بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای سغدیر با 14 درصد بود. سغدیر درحالی دیروز با صف فروش بالا به پایان رسیده بود، اما متعادل و خبری از تشکیل صف های فروش نبود.

  • 00
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید