پیش بینی بازار سهام شنبه 27 آذر 1400

نوسان محدود در انتظار بورس /سیگنال جدید به بازار

کدخبر: ۴۶۲۴۸۷
اقتصادنیوز: با ارزیابی شرایط مولفه های اثرگذار بر بازار و سیگنال های ارسال شده، به احتمال قوی معاملات در روز شنبه به صورت خوشبینانه در یک وضعیت متعادلی دنبال شود.
نوسان محدود در انتظار بورس /سیگنال جدید به بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز شنبه متاثر از سیگنال مثبت مذاکرات وین ممکن است با روند نوسانی محدودی دنبال شود. با توجه به شاخص های عملکردی بازار سهام که سمت عرضه پرزورتر از سمت تقاضاست، احتمال دارد که به تناسب سیگنال های مثبت ارسال شده از وین، هم در بازار ارز ارزش شاهد قوی شدن سمت عرضه باشیم و هم در بازار سهام  از شدت عرضه ها کاسته شود و بازار سهام هم بتواند در یک نوسان محدود دنبال شود.

بازار سهام تمایل به خرید دارد یا فروش؟

البته شاخص‌های عملکردی بازار سهام نشان می‌دهد بازار بیشتر تمایل به فروش دارد تا خرید. اما به دلیل شکنندگی بازار، سمت تقاضا نمی تواند به صورت پایداری موقعیت های خرید را تثبیت کند.

با این وصف سیگنال کامودیتی ها نیز می تواند سهم های کامودیتی محور فلزی، معدنی را هم تحت تاثیر قرار دهد. تغییرات قیمت نفت نیز می تواند سیگنالی برای پالایشی ها باشد.

در این میان نکته برجسته در معاملات بازار سهام رفتار معامله گران است که به دلیل تردید در دورنمای بازار سهام، امکان صعودی شدن شاخص را را گزینه محتمل اما سخت کرده است.

معامله گران بورسی چه واکنشی نشان می دهند؟

معامله گران بورسی در شرایطی که خروجی پول حقیقی ها ادامه دارد، سرانه فروش بیشتر از سرانه خرید است و در برآیند تمامی اتفاقات خود را در صف های فروش نشان داده نمی توانند مسیر دیگری را انتخاب کنند. خروجی پول‌ها هم البته از توان بیشتری نسبت به ورودی ها برخوردار است.

نظرسنجی اقتصادنیوز: نوسان محدود برای این هفته

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز برای معاملات روز شنبه نیز نشان می دهد تحلیلگران و فعالان بورسی نوسان معاملات در روز شنبه را محدود ارزیابی می کنند و از این حیث شاخص بورس در یک محدوده ثابت دنبال می شود. اگرچه تداوم افت محدود شاخص هم پیش بینی شده اما متعادل بودن بازار در یک رنج مثبت سناریوی محتمل تری برای معاملات روز آغازین هفته است.

توان سمت تقاضا در شرایطی است که تحلیلگران و فعالان بورسی مسیر پایدار شاخص را در وضعیت فعلی غیرمحتمل میدانند. هر چند که شوک های وارده به بازار می تواند بازار را جهت دهد اما اینکه مسیر بازار به سرعت تغییر یابد، اندکی دور از ذهن مینمایاند.

  • 159
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید