اثر یک تصمیم مهم اقتصادی بر بازار سهام؛

2 سیگنال مهم به بورس /پیش بینی بورس امروز

کدخبر: ۴۶۳۲۹۵
اقتصادنیوز: پیش بینی می شود بازار سهام آخرین روز پاییز را به تاثیر از دو رویداد مهم با سیگنال گیری آغاز می کند.
2 سیگنال مهم به بورس /پیش بینی بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بازار سهام، سه شنبه 30 آذرماه 1400، معامله گران به دلیل تردید و شک در روند تثبیت خریدهایشان، ممکن است دوباره فاز صعود را از دست بدهند.

برخی از نشانه های صعودی در بازار با توجه به عملکردهای درونی بازار سهام قابل رصد است؛ سرانه معاملاتی حقیقی ها چه در سمت خرید و چه در سمت فروش برابر شد.

اخلالگران بورس دستگیر شدند+ فیلم

اردوغان افسار دلار را کشید / جهش قیمت لیر ترکیه پس از سخنرانی اردوغان

 

حقیقی های بورس تردید دارند

از سوی دیگر همزمان تداوم خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام و رقم پایین ارزش معاملات خُرد گویای این مسئله است که حقیقی ها به دورنمای بازار تردید دارند.

فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو با قیمت قطعی/ راناپلاس، دناپلاس، سورن پلاس

سیگنال مثبت دولت به بازار سهام

فارغ از توان نیروهای درونی بازار سهام که احتمال دارد همچنان در وضعیت شکننده به سر برند، انتشار برخی اخبار و تصمیمات احتمالی دولت می تواند سیگنال های مثبتی به بازار سهام ارسال کند. بر پایه مهمترین تصمیم اقتصادی دولت که محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور دیروز عصر به تشریح آن پرداخت، قرار است یارانه ها از ابتدای دی امسال دو برابر شود.

منابع تامین مالی این سیاست که به احتمال قوی با حذف دلار 4200 تومانی همراه خواهد بود، می تواند سیگنال قوی به بازار سهام ارسال کند که دولت در پی حذف سیاست ناکارآمد تخصیص دلار 4200 تومانی است.همین مسئله شاید اساسی ترین بخش سیگنالی به بازار باشد که روی سهام دارویی، غذایی و نهاده های دامی میتواند بیشترین تاثیر را به دنبال داشته باشد.

سیگنال خوش بینانه به بورس

همسو با این خبر، منابع خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی تاکید کرده اند ایران و گروه 4+1 به یک متن مشترک مورد توافق دو طرف رسیدند که می تواند دو طرف را به توافق نزدیک تر کند. این دومین سیگنال خوش بین کننده ارسالی به بازار سهام خواهد بود که احتمال دارد مذاکرات برجامی وین در نهایت به یک توافق بینجامد. هر چند که به نظر همه چیز در ابتدای راه است و باید فعلا منتظر ماند.  

نظرسنجی اقتصادنیوز: اثر یک تصمیم مهم اقتصادی دولت

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز پس از انتشار برخی گمانه زنی ها مبنی بر حذف رسمی دلار 4200 تومانی که نقطه کانونی این بحث ها را می توان در اخبار تلویزیونی رسانه ملی هم مورد رصد قرار داد، حالا بسیاری از فعالان و تحلیلگران بورسی تاکید دارند بازار از این ناحیه می تواند شاهد تحرکات جدیدی در سمت تقاضا باشد و همین رویداد می تواند انگیزه کافی را برای آنان ایجاد کند.

برخی هم معتقدند این خبر بیشترین اثر خود را قبلا در بازار پیش خور کرده و با توجه به درجه اعتماد بازار به دورنمای شاید اثر قابل توجهی نداشته باشد. 

  • 00
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید