بررسی موقعیت فروشندگان و خریداران بازار سهام

سیگنال تعیین کننده برجام به بورس شنبه 18 دی

کدخبر: ۴۶۷۳۳۷
اقتصادنیوز: بازار سهام در روز شنبه در محتمل ترین گزینه، احتمالا همان موقعیت روز چهارشنبه را دنبال کند و حتی در صورت ثبات روند معاملات، شاخص بورس در همان جهت صعودی دنبال و پیگیری شود.
سیگنال تعیین کننده برجام به بورس شنبه 18 دی

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روز شنبه 18 دی ماه 1400 در یک موقعیت امیدواری هفته را آغاز می کند. معامله گران نسبت به احیای برجام امیدوارند و از همین ناحیه بازار امیدوارنه معاملات را دنبال می کند. خریداران می توانند سفارش های خود را در همین موقعیت فعال کنند و بتوانند همین جهت شاخص را که مسیر صعودی است تداوم دهند. 


در اکوایران ببینید؛

اهرم تعیین کننده بورس در روز شنبه

البته هم وزن موقعیت خریداران، فروشندگان هم در سمت عرضه می توانند فعال باقی بمانند و بر این اساس شاخص دوباره تغییر جهت یابد. با این وصف جدال میان عرضه و تقاضا می‌تواند تغییرات بازار سهام را محدود نگه دارد. بر مبنای همین وضعیت است که بازار سهام در روز شنبه می تواند دوباره با مسیر محدودی دنبال شود.

این در حالی است که فروشندگان در سمت عرضه می توانند فعال باقی بمانند. دو سویه عرضه و تقاضا می تواند در این میان تعیین کننده شاخص بورس باشد و رفتار معامله گران هم می توانند وزنه عرضه و تقاضا را تعیین کند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: محتمل ترین گزینه بورس در روز شنبه

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد بازار سهام در روز شنبه در محتمل ترین گزینه، احتمالا همان موقعیت روز چهارشنبه را دنبال کند و حتی در صورت ثبات روند معاملات، شاخص بورس در همان جهت صعودی دنبال و پیگیری شود. البته معاملات روز شنبه اگرچه در سمت عرضه دنبال می شود، در سمت تقاضا همچنان با تردید روبه روست.

عمده ترین نیروی سمت تقاضا نزد حقیقی هاست که با خروج پول ها و پایین بودن ارزش معاملات خُرد تداوم خواهد داشت. خریداران اگرچه مُرددند اما در این روزها امیدوار به رویدادهای اثرگذاری هستند که از ناحیه بیرونی می تواند روی روند معاملات اثرگذار باشند.

احیای برجام جزو پُرگزاره ترین اهرم های اثرگذاری بوده که تحلیلگران و فعالان بورس از سیگنال دهی مثبت آن به بازار خبر می دهند و تاکید دارند بازار در هفته ها و روزهای آینده هم می تواند از همین ناحیه سیگنال بگیرد. 

  • 00
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید