خلاصه عملکرد بازار سهام شنبه 25 دی 1400

فروشندگان بورس کوتاه نمی آیند /سیگنال منفی حقیقی ها

کدخبر: ۴۶۹۲۳۷
اقتصادنیوز:امروز 25 دی ماه 1400 معاملات بازار سهام در نوسان زیر یک درصد وارد سیکل نزولی شد.
فروشندگان بورس کوتاه نمی آیند /سیگنال منفی حقیقی ها

به گزارش اقتصادنیوز ،  معاملات امروز بازار سهام دوباره در سیکل نزولی قرار گرفت و توان عرضه ها بر بازار چربید. شاخص کل بورس با افت 11.6 هزار واحدی (معادل 0.87 درصد) در نقطه 1.322میلیون واحد ایستاد. البته شاخص کل هم وزن نیز با افت 3.5 هزار واحدی معادل 1.01 درصد در نقطه 350.19 هزار واحد ایستاد. نمادهای خودرو، کگل، پارسان، وبملت و شتران با بیشترین تاثیر در افت شاخص کل روبه رو شد. شاخص کل فرابورس هم با 112.5 واحد افت در نقطه 17.98 هزار واحد ایستاد. بپاس، فرابورس و زاگرس جزو نمادهایی هستند که شاخص کل فرابورس را ریزشی کردند. 

حقیقی ها همچنان در بورس و فرابورس سیگنال فروش میدهند

ارزش کل معاملات بازار سهام 5.5 هزار میلیارد تومان برآورد شد که سهم ارزش معاملات خُرد سهام 2.27 هزار میلیارد تومان تعیین شد. 

البته تراز پول حقیقی ها هم منفی بود؛ بدین ترتیب حقیقیها 382.7 میلیارد تومان پول از بازار سهام و 19.2 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند. بیشترین خروج پول حقیقی ها برای نمادهای فولاد با 27.7 میلیارد تومان، خودرو با 26.6 میلیارد تومان، فملی با 15.9 میلیارد تومان، وبصادر با 13.6 میلیارد تومان و میدکو با 11.9 میلیارد تومان بود. بیشترین ورودی پول حقیقی ها نیز برای نماد شفن با 16.5 میلیارد تومان بود. 

حقوقی ها هم در نمادهای خودرو، فملی، مبت، وبصادر و وبیمه بیشترین موقعیت خرید و وبملت و وایران بنیز بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

موقعیت سرانه حقیقی ها در بورس و فرابورس

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان دنبال شد. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 13 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 14 میلیون تومان بود. 

ارزش صف های خرید از 288.7 میلیارد تومان به 117.2 میلیارد تومان و ارزش صف های فروش نیز از 248.9 میلیارد تومان به 449.3 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش (131 نماد) بیش از سه برابر  تعداد نمادهای دارای صف خرید (41 نماد) بود. ارزش صف های فروش نیز بیش از 4 برابر ارزش صف های خرید بود.اگرچه در ابتدای معاملات امروز، ارزش صف های خرید و فروش روی هم انطباق داشتند اما این وضعیت به نفع فروشندگان تغییر کرد.

بیشترین نسبت حجم به شناوری در بازار سهام نیز برای سهم سدبیر با 13.5 درصد بود. سدبیر با 4.8 درصد بازدهی مثبت روبه رو شد. روند معاملات به صورت طبیعی دنبال شد. 

کدام سهم ها بیشترین سود را در بورس و فرابورس دادند؟

بیشترین افزایش قیمت در بورس معادل بیشترین بازدهی برای غپاک با 4.96 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت در بورس هم برای بکاب با 4.96 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای خودرو،  خساپا و خگستر بود. بیشترین کاهش ارزش بازار در بورس هم برای نمادهای خودرو، کگل، پارسان، وبملت و شتران بود.

برترین گروه های صنعت برای نمادهای خودرو، شیمیایی، فلزات اساسی، فرآورده نفتی و اداره بازارهای مالی بود.

بیشترین افزایش قیمت هم در فرابورس برای نماد زقیام با 4.95 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت در فرابورس هم برای نماد چخزر با 4.1 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای سمگا و وهور بود. بیشترین کاهش ارزش بازار در فرابورس هم برای نمادهای بپاس، فرابورس، زاگرس، شگویا و هرمز است.

 

  • 2
  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید