رونمای از انتظارات در بورس و فرابورس

بورس، کم رمق شد /پیش بینی بازار سهام 26 دی 1400

کدخبر: ۴۶۹۲۵۱
اقتصادنیوز: با توجه به روند معاملات بازار سهام، فروشندگان در بازار بهتر میتوانند عمل کنند. خریداران هم در شرایط انتظارند.
بورس، کم رمق شد /پیش بینی بازار سهام 26 دی 1400

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز شنبه نزولی شد و شاخص های عملکردی بازار سهام همچنان به نفع فروشندگان در گردش است.

شاخص های عملکردی بازار سهام در یک نوسان محدود اما متمایل به ریزش دنبال شده، این در حالی است سیگنال‌هایی هم به بازار ارسال شده که باعث شده بازار در شرایط محدودی دنبال شود. در بازار ارز هم قیمت دلار در محدوده کانالی 27 هزار تومان دنبال می شود.

تصمیم برای سهم های دلاری و ریالی در بورس و فرابورس

خروجی پول حقیقی ها بالاست و ارزش معاملات خُرد هم پایین ارزیابی می شود؛ مختصات کنونی بازار سهام همچنان در غیاب خریداران به نفع فروشندگان است. با این وصف بازار سهام در روزهایی که خریداران با تردید روبه رو هستند، شاهد فعال بودن فروشندگان هستند. همسو با بازار سهام، بازار ارز هم در محدوده کانالی پایینی دنبال می شود.

از این ناحیه توان سیگنال دهی به سهم های دلاری ممکن نیست، این در حالی است که سهم های کامودیتی محور هم به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشته اند. سهم های ریالی هم در یک نوسان محدود به کار خود ادامه می دهند. قیمت کنونی سهم، خرید برای همه گروه های سهمی (با تاکید سهم های ریالی) را برای معامله گران جذاب کرده، این در حالی است که خریداران برای خریدها بسیار مرددند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: انتظارات در بورس و فرابورس

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که سمت عرضه همچنان فعال است و سمت تقاضا فعلاً حضور در بازار سهام را موکول به تعیین تکلیف شدن درباره برخی رویدادهای سیاسی (مذاکرات برجامی وین) و رویدادهای اقتصادی (لایحه بودجه 1401) می‌داند. تردید خریداران برای حضور دوباره در بازار سهام باعث شده فروشندگان فعال باشند.

سمت عرضه و تقاضا همچنان با توان متفاوتی روبه رو هستند؛ در شرایطی که عرضه ها از موقعیت بهتری در بازار برخوردارند که تقاضاها همچنان به دورنمای بازار سهام مرددند. تردید شکل گرفته از دو مولفه مربوط به مذاکرات برجامی وین و تصمیمات اقتصادی دولت در قالب سیاست های لایحه بودجه 1401 است. 

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید