خلاصه عملکرد بازار سهام سه شنبه 28 دی 1400

تداوم روزهای بد بورس تهران / حقیقی ها فراری شدند

کدخبر: ۴۶۹۹۷۷
اقتصادنیوز: امروز 28 دی 1400 معاملات بازار سهام از محدوده نوسانی محدود خارج شد و شاخص کل بورس با بیش از 2 درصد افت مواجه شد.
تداوم روزهای بد بورس تهران / حقیقی ها فراری شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات بازار سهام شاخص کانال 1.3 میلیون واحد را از دست داد و به کانال 1.2 میلیون واحد سقوط کرد. در این روز شاخص کل بورس با افت 30.5 هزار واحد (معادل 2.34 درصد) در نقطه 1.275 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت 8.05 هزار واحدی (معادل 2.33 درصدی) در نقطه 337.03 هزار واحد ایستاد.  

حقوقی ها بانکی و پالایشی در بورس و فرابورس میخرند

البته ارزش کل معاملات امروز هم در محدوده 4.02 هزار میلیارد تومان بود و سهم ارزش معاملات خُرد نیز 2.735 هزار میلیارد تومان بود. امروز بیشترین خروج پول حقیقی از سهام طی 2.5 ماه اخیر را داشتیم.

در این روز تراز پول حقیقی ها متفاوت بود؛ بدین ترتیب حقیقی ها 707.9 میلیارد تومان از بازار سهام خارج و 81.4 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. بیشترین خروجی پول حقیقی ها برای سمگا با 418 میلیارد تومان بود. حقیقی ها همچنین در نمادهای وبملت با 29.6 میلیارد تومان، فملی با 28 میلیار دتومان، وگردش با 21.7 میلیارد تومان، شپدیس با 18.8 میلیارد تومان و فولاد با 17.8 میلیارد تومان با بیشترین خروجی پول حقیقی ها همراه بودند.

حقوقی ها همچنین در نمادهای بانکی (وبصادر، وتجارت و وبملت) و نمادهای پالایشی (شتران و شپنا) شاهد بیشترین موقعیت خرید و در نماد تاصیکو شاهد بیشترین موقعیت فروش بود.

سرانه معاملاتی حقیقی ها در بورس و فرابورس

همچنین سرانه معامله حقیقی ها با فاصله بسیار به نفع فروشندگان بود. سرانه خرید حقیقی ها 12.4 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 20.5 میلیون تومان بود.

همچنین صف های خرید از 313.3 میلیارد تومان به 121.6 میلیارد تومان رسید. صف های فروش هم از 302.6 میلیارد تومان به 638.7 میلیارد تومان رسید. تعدادی نمادهای دارای صف فروش (231 نماد) بیش از 6.7 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید (34 نماد) بود. ارزش معاملات صف های فروش هم به بیش از 6 برابر رسید تا نشان دهد توان فروشندگان در بازار امروز بسیار بالاتر از روز قبل بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد غپآذر با 7.6 درصد بود. این نماد در معاملات امروز با بازدهی 3.93 درصد روبه رو بود. البته سفارش های خرید و فروش با شرایط متعادلی دنبال شد.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس بیشترین سود را دادند؟

بیشترین بازدهی در معاملات امروز را کمنگنز با 4.68 درصد به ثبت رساندو همچنین وتوکا و شیراز نیز دو نمادی بودند که با 5 درصد بیشترین زیان را متوجه بورس بازان کردند. بیشترین حجم معاملات در بورس برای نمادهای خودرویی (خودرو، خساپا و خپارس) و دو نماد وسکرمان و وبملت بود. بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای فولاد، فارس، کگل، فملی و کچاد بود که البته بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

برترین گروه های صنعت در بورس برای گروه شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو، بانک ها و فرآورده نفتی بود.

در فرابورس بیشترین بازدهی قیمت برای بساما با 4.99 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت در فرابورس هم برای نماد گکوثر با 4.95 درصد بود. بیشترین حجم معاملات فرابورس هم برای نمادهای کرمان، سمگا، وهور، بکهنوج و فرابورس بود. بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای زاگرس، هرمز، کگهر، شگویا و شراز بود که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل فرابورس هم داشتند. شاخص کل فرابورس با افت 220.6 واحدی در نقطه 17.65 هزار واحد ایستاد.

  • 1
  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید