نمادهای مؤثر در سقوط شاخص‌های بازار سهام؛

سقوط سنگین بورس / بازار یکدست قرمز شد

کدخبر: ۴۷۱۰۱۳
اقتصادنیوز: در دومین روز معاملاتی هفته تمامی شاخص‌های بازار سهام ریزش شدیدی را پشت سر گذاشتند.
سقوط سنگین بورس / بازار یکدست قرمز شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، 3 بهمن 1400، شاخص کل بورس تهران با کاهش 25 هزار و 254 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 256 هزار و 546 واحد رسید.

شاخص هم وزن با افت 5 هزار و 944 واحدی در سطح 328 هزار و 244 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 201 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 354 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 44 نماد رشد قیمت داشتند که 27 نماد بورسی و 17 نماد فرابورسی بودند. همچنین 439 نماد کاهش قیمت داشتند که 316 نماد بورسی و 123 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 9 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 89 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «شتران»، «ومعادن» و «پاکشو» نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورسنیز نمادهای «زاگرس»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «تجلی»، «وهور» و «دتوزیع» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شتران صدرنشین است و شپنا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای  تجلی، کرمان و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خُرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 490 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 335 میلیارد تومان بود که 39 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

در اکوایران ببینید؛

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 174 میلیارد تومان رسید که 37 درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس
 

 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید