سیگنال مثبت دولت به سهامداران؛

توقف ریزش بورس؟ /پیش بینی بازار سهام 9 بهمن

کدخبر: ۴۷۲۲۷۵
اقتصادنیوز: بورس بازان پیش بینی کرده اند اگر اتفاقی نیفتد، معاملات بازار سهام در روز شنبه با تداوم مسیر صعودی شاخص کل بورس همراه خواهد بود.
توقف ریزش بورس؟ /پیش بینی بازار سهام 9 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز شنبه 9 بهمن 1400، متاثر از توان سمت تقاضا و مقاومت شکل گرفته در روز چهارشنبه هفته گذشته که شاخص های بورس را تغییر جهت داده بود، می‌تواند در همان مسیر صعودی به کار خود ادامه دهد.

شاخص کل بورس در کانال 1.2 میلیون واحد می تواند از روز شنبه به مسیر خود ادامه دهد و در صورت فعال شدن خریداران و تداوم مقاومت شکل گرفته در بازار سهام، شاخص کل بورس از نیمه اول کانال 1.2 میلیون واحد هم عبور کند.

واریز سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت برای 49 میلیون نفر

نشانه های مثبت از شاخص های عملکردی بازار سهام

سیگنال های مثبت از رویکردها و سیاست های اصلاحی مربوط به بودجه 1401 که با بسته پیشنهادی دولت در راستای حمایت از بورس همراه شده، می‌تواند بازار را همچنان تحت تاثیر قرار دهد. هر چند که بیشتر بازارها نظاره گر مذاکرات برجامی وین هستند و میخ واهند ببینند که چه سرانجامی در انتظار برجام خواهد بود.

با وجود بازدهی منفی شاخص ها در هفته گذشته، شاخص های عملکردی بازار سهام هم در روز چهارشنبه معادلات را تغییر دادند. خروج پول حقیقی ها از بازار سهام به شرایط حداقلی رسید. تراز سرانه معاملات اگرچه هفته گذشته در بالاترین سطح ممکن به نفع فروشندگان بود اما در روز چهارشنبه به سطح حداقلی رسید.

با بررسی تراز سرانه معاملات، شکاف موقعیت های خرید و فروش حقیقی به پایین ترین سطح ممکن رسیده است و بورس بازان امیدوارند با تداوم همین موقعیت بتوانند سرانه معاملات را به نفع موقعیت های خرید برگردانند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: ریزش های شاخص بورس متوقف می شود

ارزش صف های خرید و فروش نیز اگرچه در طول هفته گذشته با نسبت بسیار زیادی به نفع فروشندگان بود، در روز چهارشنبه شرایط برابر شد و بورس بازان امیدوارند با تداوم این وضعیت، شرایط در روز شنبه به نفع خریداران باشد. البته چالش اصلی همچنان پایین بودن ارزش معاملات خُرد بازار سهام همسو با تداوم خروج پول حقیقی هاست که سمت تقاضا را نحیف و لاغر کرده است.

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می‌دهد اگرچه سمت تقاضا نحیف و کوچک است اما در صورت تداوم مسیر مقاومتی در بازار سهام، سمت تقاضا می‌تواند توانمند شود و مسیر صعود شاخص کل بورس را تداوم بخشد.

بر مبنای همین موقعیت شکل گرفته در بازار است که تحلیلگران و فعالان بورس امیدوارند روز شنبه شاخص مسیر صعودی را ادامه دهد و یا اینکه حداقل ریزش های متوالی هفته گذشته شاخص کل بورس متوقف شود.

  • 00
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید