دست بالای فروشندگان بازار سهام

بورس بازان بدبین شدند /پیش بینی بورس 4 بهمن

کدخبر: ۴۷۱۱۱۸
اقتصادنیوز: بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که معاملات بازار سهام در روز دوشنبه قصد دارد دوباره در سمت عرضه ها پیگیری شود.
بورس بازان بدبین شدند /پیش بینی بورس 4 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز دوشنبه 4 بهمن 1400، از ترس تشدید خروجی پول حقیقی ها ممکن است دوباره در همان نیمه اول کانال 1.2 میلیون واحد دنبال شود. با تشدید خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام و پایین بودن ارزش معاملات خُرد، اکنون شرایط بازار به نقطه‌ای رسیده که سمت عرضه دوباره احتمالا فعال می شود.

فروشندگان همچنان دست بالا را در معاملات دارند؛ روند معاملات در سمت عرضه و سرانه معاملاتی حقیقی ها هم نشان می دهد که همچنان حقیقی ها تمایلی به حضور دوباره در بازار ندارند. این در حالی است که صف های فروش روز یکشنبه نزدیک 10 برابر صف های خرید بودند و خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام در صد روز اخیر به اوج خود رسیده بود.

بورس بازان به آینده خوش بین نیستند

معاملات بازار سهام همچنان در سمت عرضه‌ها پیگیری می شود و تقاضاها در بازار هم غیرفعالند. به نظر می رسد معاملات دوشنبه هم در سمت عرضه دنبال شود و البته با بازگشایی کامودیتی ها، باید منتظر سیگنال کامودیتی ها روی روند سهام کامودیتی و صادرات محور هم بود.

البته همسو با فعال بودن توان سمت عرضه، اخبار و گزارش های منتشره از نرخ سود بین بانکی با کاهش ناچیز و تحرکات مثبت قیمت در بازار مسکن در دی نسبت به آذر گویای اثرپذیری بر رفتار سرمایه گذاران در بازارهاست. سرمایه گذاران در بازار سهام همچنان مُرددند و در مختصات کنونی، چندان اطمینان و اعتماد به سرمایه گذاری در بازار سهام ندارند. گزاره های مزبور نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبت به دورنمای بازار سهام خوش بین نیستند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: احتمال افت محدود شاخص کل بورس

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که معاملات روز دوشنبه با توجه به توان سمت عرضه‌ها می تواند همچنان در دست فروشنده ها باقی بماند و البته در غیاب خریداران و خروج پول‌های حقیقی ها، شک و تردیدها نسبت به دورنمای بازار سهام همچنان بالا ارزیابی می شود. با این وصف با توجه به ریزش شاخص کل بورس در محدوده کانالی 1.2 میلیون واحد، احتمال افت محدود شاخص کل بورس هم وجود دارد.

  • 159
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید