رشد در بورس و فرابورس محدود می شود

چالش ارزی در بورس /پیش بینی بازار سهام 10 بهمن

کدخبر: ۴۷۲۶۱۸
اقتصادنیوز: انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال باقی ماندن نرخ ارز ترجیحی می تواند بازار را دوباره در بخشی از گروه های بورسی با سیگنال چالشی مواجه کند.
چالش ارزی در بورس /پیش بینی بازار سهام 10 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام امروز می تواند متاثر از شاخص های عملکردی بازار سهام دو مسیر حرکت متفاوت را دنبال کند. نیروهای درونی بازار سهام در روز شنبه از سمت حقیقی ها شاهد بازیابی توان آنان و تغییر جهت جریان پول با ورودی پول ها بودند.

در این روز حقیقی ها با توان بالایی در سمت تقاضا حاضر شدند و خریدها را رونق دادند.

طرح فروش «دیگنیتی» و«فیدلیتی» بهمن موتور+ جزئیات مهم

سلطانِ بزرگ بیت‌کوین کیست؟/ چه کسانی بیشترین بیت کوین ها را در جهان دارند؟

شاخص های عملکردی در بورس و فرابورس چه میگویند

در سمت دیگر بازار حقوقی ها هم همسو با حقیقی ها به جریان صعودی کمک کردند. البته تنها تراز حقیقی ها به نفع خریداران نبود. تراز سرانه معاملات حقیقی ها ناشی از موقعیت جدید آنان دوباره سرانه خرید را فعال کرد و از سرانه فروش پیشی گرفت. ارزش معاملات خُرد هم برای دومین روز متوالی کاری در محدوده بالای 3 هزار میلیارد تومان به ثبت رسید تا نشان دهد بازار یک قدم به جلو حرکت کرده است.

در کنار این شاخص‌های عملکردی، ارزش صف های خرید بعد از مدت ها متاثر از جریان فعال حقیقی ها از ارزش صف های فروش پیشی گرفت و فاصله بین صف ها این بار برخلاف گذشته به نفع خریداران بود. جریان اختلاف میان این دو تا پایان معاملات تداوم داشت و از این حیث بورس بازان امیدوارند در معاملات روز یکشنبه همین الگو با نوسان کمتر تکرار شود.


تازه نظرسنجی اقتصادنیوز: رشد در بورس و فرابورس محدود می شود

شرایط مربوط به بازار سهام فعلا مثبت ارزیابی می شود اما رفتار بورس بازان نشان داده که پایدار نیست و این وضعیت ممکن است تداوم نداشته باشد، انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال باقی ماندن نرخ ارز ترجیحی می تواند بازار را دوباره در بخشی از گروه های بورسی با سیگنال چالشی مواجه کند.

همسو با این اتفاقات، اگرچه دلار در روزهای گذشته در محدوده بالای 28 هزار تومان قیمت گذاری می شد اما در معاملات دیروز با نوسان کانال 27 هزار تومان را هم دید و شاید موتور رشد سهم‌های دلاری را کم اثر کند.

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که معاملات روز شنبه اگرچه می تواند در سمت تقاضا دوباره فعال شود و خریداران با توجه به جذابیت قیمت سهام حضور فعالی داشته باشند اما رفتار هیجانی بورس بازان ممکن است تداوم رشد شاخص بورس را تحت تاثیر قرار دهد. 

  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید