خلاصه عملکرد بازار سهام سه شنبه 12 بهمن 1400

شاخص بورس از مرز روانی گذشت/ نکته مثبت معاملات سهام

کدخبر: ۴۷۳۳۳۷
اقتصادنیوز: معاملات بازار سهام برای پنجمین روز متوالی کاری با صعود شاخص کل بورس همراه بود.
شاخص بورس از مرز روانی گذشت/ نکته مثبت معاملات سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس در روز سه شنبه برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری و پنجمین روز کاری متوالی در مسیر صعودی دنبال شد. شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز با 6.68 هزار واحد (معادل 0.52 درصد) در نقطه 1.301 میلیون واحد ایستاد.

تحرکات مثبت در  معاملات خُرد در بورس و فرابورس 

نمادهای وبملت، خودرو، وتجارت، ومعادن، کگل و خساپا جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در صعود شاخص کل بورس داشتند. شاخص کل فرابورس هم با 66.2 واحد افزایش در نقطه 17.68 هزار واحد ایستاد. بپاس، هرمز، وملل، اتکای، تجلی و بساما نیز جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند. 

بدین ترتیب شاخص کل بورس در یک مسیر پلکانی صعودی وارد کانال جدید 1.3 میلیون واحد رسید و البته مرز روانی را پشت سر گذاشت. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 2.5 هزار واحد (معادل 0.77 درصد) در نقطه 333.2 هزار واحد ایستاد. 

ارزش کل معاملات امروز 5.91 هزار میلیار تومان بود که سهم ارزش معاملات خُرد بازار سهام 4.2 هزار میلیارد تومان برآورد شد. 

تراز پول حقیقی ها برای صندوق‌های با درآمد ثابت مثبت شد اما برای بازار سهام منفی شد؛ بدین ترتیب حقیقی ها در تداوم خروج از بازار سهام 371.5 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج و 62.6 میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. 

حقوقی ها در بورس و فرابورس چه خریدند و چه فروختند

بیشترین خروج پول حقیقی ها از بازار سهام برای نماد فولاد با 73.9 میلیارد تومان و فملی با 61 میلیارد تومان بود. همچنین حقیقی ها در نماد شبندر با 26.8 میلیارد تومان، شتران با 22.9 میلیار تومان و شپنا با 21.5 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروجی پول حقیقی ها بود. حقیقی ها در نماد وبملت با 45.6 میلیارد تومان، دتماد با 42.1 میلیارد تومان، خساپا با 9.3 میلیارد تومان و وتجارت با 9.2 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول بود. 

حقوقی ها همچنین در نمادهای فملی، شپنا، ملت، شبندر و کرازی بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای وبملت، وتجارت، خودرو و خساپا نیز با بیشترین موقعیت فروش روبه رو شدند. 

سرانه معامله حقیقی ها امروز هم مثبت شد؛ به طوریکه سرانه خرید حقیقی ها 13.8 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 12.9 میلیارد تومان برآورد شد.

در همین حال ارزش صف های خرید از 2089.3 میلیارد تومان به 513.1 میلیارد تومان رسید. درحالی که ارزش صف های خرید از 195.4 میلیارد تومان به 262.9 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (98 نماد) نسبت به تعداد نمادهای دارای صف فروش (64 نماد) در شرایط برابری بود.

روند صف های خرید و فروش نشان میدهد که اگرچه با صف های خرید، مسیر نزولی نسبت به ابتدای معاملات دنبال شد اما بیش از 2 برابر صف های فروش به کار خود پایان داد. روند صف های فروش هم به صورت تدریجی و آرامی روندی افزایشی را دنبال کرد. 

بیشترین نسبت حجم به شناوری در معاملات امروز نیز برای نماد سیلام با 13 درصد بود. معاملات امروز سیمان ایلام با افت 9.16 درصد بعد از بازگشایی دوباره ممنوع متوقف شد.  

کدام سهم ها در بورس و فرابورس سودده بودند؟

بیشترین بازدهی را در معاملات امروز بورس برای نماد وساپا با 12.98 درصد بعد از بازگشایی بود. سیلام هم با 7.33 درصد بعد از بازگشایی شاهد بیشترین کاهش قیمت بود. بیشترین حجم معاملات امروز را نمادهای خودرویی (خساپا، خودرو، خگستر و خپارس) و شتران و وبصادر به ثبت رساندند.

همچنین بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای شپنا، شبندر، تاپیکو، پارسان و فخوز بود. خودرویی ها، فلزات اساسی، فرآورده نفتی، بانک ها و شیمیایی ها جزو نمادهایی بودند که برترین گروه های صنعت نام گرفتند. 

در فرابورس هم بیشترین بازدهی برای نماد حسیر با 4.93 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد وملل با 3.09 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای تجلی، کرمان و اتکای بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای وملل، زاگرس، کزغال، شصدف و شبصیر بود. 

 

  • 1
  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید