گزارش عملکرد امروز بازار سهام

عقب‌نشینی شاخص کل بورس تهران در اول اسفند

کدخبر: ۴۷۷۶۴۶
اقتصادنیوز: امروز اول اسفند 1400 بازار سهام تهران روند نزولی را تجربه کرد.
عقب‌نشینی شاخص کل بورس تهران در اول اسفند

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام تهران  بالاخره در روز یکشنبه با عقب نشینی شاخص کل بورس همراه شد. شاخص کل بورس با 7.78 هزار واحد (0.61 درصد) افت در نقطه 1.274 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت 657 واحدی (معادل 0.20 درصدی) در نقطه 324.4 هزار واحد ایستاد. نمادهای فارس،  وغدیر، نوری، شبندر و تاپیکو نیز با بیشترین کاهش ارزش بازار، بیشترین تاثیر را در افت ادامه دار شاخص کل بورس داشتند. 

شاخص کل فرابورس نیز با 37.8 هزار واحد افت در نقطه 17.4 هزار واحد ایستاد. آریا، هرمز، شگویا، زاگرس و صبا جزو نمادهایی بودند که با بیشترین کاهش ارزش بازار، شاخص کل فرابورس را با افت مواجه کردند. 

سرانه معاملاتی در بورس و فرابورس به نفع خریداران

ارزش کل معاملات نیز 4.96 هزار میلیارد تومان برآورد شد، سهم ارزش معاملات خرد سهام 2.73 بود.

تراز پول حقیقی ها در بازار سهام منفی و در صندوق های با درآمد ثابت مثبت بود. بدین ترتیب حقیقی ها 220.8 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج و 116.4 میلیارد تومان وارد صندوق های با درآمد ثابت کردند. سرانه معامله حقیقی ها برخلاف روند شاخص کل بورس به نفع خریداران بود. سرانه معامله حقیقی ها 17.6 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 12.8 میلیون تومان بود.

ارزش صف های خرید هم از 515.2 میلیارد تومان به 231.9 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 179.4 میلیارد تومان به 257.7 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش (97 نماد) در شرایط نسبتا مساوی با تعداد نمادهای دارای صف خرید (83 نماد) قرار داشت.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها برای نماد وبملت با 41.8 میلیارد تومان و فرابورس با 7.6 میلیارد تومان بود. حقیقی ها همچنان در نماد فملی با 43 میلیارد توما، فولاد با 21 میلیارد تومان،شبندر با 15.6، ومعادن با 10.3 میلیارد تومان و شتران با 9.1 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروجی پول بودند. برترین گروه های صنعت در بورس برای بانک ها، فلزات اساسی، خودرو، شیمیایی ها و فرآورده نفتی بود.

حقوقی ها همچنین در نمادهای فملی، شتران، خودرو، فولاد و شبندر با بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای وبملت، ونوین و فسرب نیز با بیشترین موقعیت فروش روبه رو شدند.

دو سهمی که در بورس و فرابورس سیگنال دادند

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای فزر با 18.3 درصد و مفاخر با 17.7 درصد بود.

در بورس بیشترین بازدهی را نماد دامین با 4.86 درصد و بیشترین کاهش قیمت را غنوش با 4.96 درصد به ثبت رساندند. بیشترین حجم معامله را در بورس نمادهای بانکی (وبملت و وتجارت) و نمادهای خودرویی (خپارس، خودرو و خساپا) به ثبت رساندند. 

در فرابورس هم بیشترین بازدهی را شاروم با 4.66 درصد و بیشترین کاهش قیمت را زنگان با 4.63 درصد به ثبت رساندند. بیشترین حجم معاملات را در فرابورس نمادهای تجلی، کرمان، فولای و فزر به ثبت رساندند. 

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید