پیش بینی بازارها دوشنبه 2 اسفند 1400

عقب‌ نشینی قیمت دلار، بیت کوین و خودرو

کدخبر: ۴۷۷۷۰۲
اقتصادنیوز: در بازارها قیمت دلار و خودرو متاثر از ضعیف شدن موقعیت خریداران، دوباره یک گام به عقب آمده است.
عقب‌ نشینی قیمت دلار، بیت کوین و خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها همچنان در حالت انتظارند، هر چند که گام های روبه عقب خریداران باعث شده قیمت ها دوباره با وضعیت نزولی دنبال شوند.

بازار ارز و سکه | قیمت دلار به کانال 25 هزار تومان رفت

در بازار ارز و سکه قیمت دلار به کانال 25 هزار تومان آمد و یک گام دیگر عقب نشینی کرد. با توجه به خوش بینی ها نسبت به مذاکرات برجامی وین، دلار در قیمت‌های پایین تر قرار گرفت. به نظر می رسد فروشندگان فعلا فعالند و خریداران دور از بازار در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین در روزهای آینده هستند. قیمت سکه هم در کانال 11 میلیون تومان دنبال می شود. به نظر می رسد در صورت تداوم جدیت ها در خصوص توافق احتمالی برجام، قیمت دلار یک گام دیگر به عقب رود اما تا آن زمان بازار در همین محدوده باقی می ماند.

موج مهاجرت فرار مغزهای رمزارز از ایران/ ترکیه و امارات مقصد نخبگان ارزهای دیجیتال

معرفی لوکس ترین شاسی بلند کرمان موتور / کوسه سفید چه حرف هایی برای گفتن دارد؟+عکس


 

بازار سهام | شاخص کل بورس تغییر جهت می دهد؟

شاخص کل بورس در روز دوشنبه اگرچه همچنان در وضعیت درجا زدن ممکن است در نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد دنبال شود. پیش بینی می شود جهت شاخص کل بورس در صورت افزایش توان خریداران از مسیر نزولی تغییر جهت دهد و مثبت شود. حقیقی ها نیز در صورتی که خریداران دوباره فعال شوند، دوباره خریدار خواهند بود.

واریز سود سهام عدالت نیمه اسفند/ جزئیات مبلغ واریز برای سهامداران

بازار خودرو | قیمت خودرو دوباره کاهشی شد

در بازار خودرو، قیمت ها مسیر کاهشی را دنبال کردند. به تبع از عقب نشینی قیمت دلار به کانال 25 هزار تومان، قیمت خودرو دوباره مسیر کاهشی را دنبال کرد و به موقعیت های قبلی برگشتند. اگرچه خریداران و فروشندگان واقعی در بازار خودرو حضور ندارند، اما فعالان خودرو منتظرند ببینند که مذاکرات برجامی وین به کجا خواهد انجامید.

بازار مسکن | منتظر ریزش قیمت ها در مسکن نباشیم!

در بازار مسکن همچنان سیگنال ها از وین قوی است و فعالان مسکنی معتقدند با توافق احتمالی در وین چه بسا که ممکن است روند قیمت ها در بازار مسکن کاهشی شود اما روند کاهشی چندان زیاد نخواهد و نباید منتظر ریزش قیمت ها در بازار مسکن باشیم. با این تحلیل و دیدگاه احتمال اینکه التهاب ها در بازار مسکن کاسته شود، بسیار زیاد است اما تحلیل ها حکایت از این دارد که روند کاهشی قیمت ها خیلی زیاد نخواهد بود.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین گام به گام روبه عقب می رود

در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین، اتریوم و اتر هر سه مسیر کاهشی را ادامه دادند و قیمت بیت کوین در محدوده کانال 38 هزار دلار قرار گرفت. برخی تحلیل ها حکایت از این دارد که موقعیت های نزولی در بازار سهام فعلا تمام نمی شود و به نظر می رسد فروشندگان در موقعیت قوی تری قرار دارند. با توجه به گمانه زنی ها از احتمال عقب نشینی روسیه از پیشروی به مرزهای اوکراین، فروشندگان قوی تر ظاهر شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید