شاخص های بورس در دامنه محدود می ایستند؟

زورآزمایی در بورس امروز، 4 اسفند 1400

کدخبر: ۴۷۸۱۳۹
اقتصادنیوز: معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه در شرایط و توان برابر میان خریداران و فروشندگان دنبال می شود.
زورآزمایی در بورس امروز، 4 اسفند 1400

به گزارش اقتصادنیوز ،  معاملات بورس در روز چهارشنبه متاثر از شاخص های عملکردی بازار سهام، احتمالا در دامنه نوسان محدودی دنبال شود. اینکه جهت شاخص کل بورس در روز چهارشنبه دوباره تغییر جهت دهد، بستگی به ادامه حرکت روبه جلوی خریداران دارد، چرا که بازار در موقعیت کنونی، چندان کشش ندارد که دوباره با فروش‌ها و ریزش‌های معنادار هفته کاری را به پایان برساند. بخش عمده ای هم از بورس بازان منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند.

نکته مهم معاملات بورس و فرابورس در روز سه شنبه

در شرایطی که شکاف میان خریداران و فروشندگان کمتر شده است، به نظر می رسد که در روز چهارشنبه توان هر دو سمت به نقطه برابری برسد و آنوقت زور آزمایی دقایق پایانی می تواند تعیین کننده جهت معاملات باشد. بازار اگرچه در معاملات دوشنبه سیگنال مثبت ورودی پول حقیقی ها را به بازار ارسال کرد اما در معاملات روز دوشنبه، حقیقی ها دوباره مسیر خروج از بازار سهام را در پیش گرفتند.

نکته حایز اهمیت معاملات، مسیر روبه جلوی افزایش ارزش معاملات خرد سهام بود که فعلا در بالای 3.5 هزار میلیارد تومان جاخوش کرده است. توان معاملاتی حقیقی ها در خرید هم نسبت به فروش از برتری بهره می‌برد.

نظرسنجی اقتصادنیوز: شاخص های بورس در دامنه محدود می ایستند

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که شاخص ها در روز دوشنبه در دامنه نوسان محدود دنبال می شود و اینکه شاخص کل بورس دوباره تغییر جهت دهد، بستگی به حرکت ادامه دار خریداران دارد، چرا که فروشندگان فعلا کششی برای ریزش بیشتر ندارند. فعالان و تحلیلگران بازار سهام تاکید دارند که شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که موقعیت های خریداران و فروشندگان احتمالا به شرایط برابر می رسد و آنوقت تنها استراتژی خریداران است که تصمیم می گیرد شاخص کل بورس چه جهتی را دنبال کند. 

با این وصف معاملات روز چهارشنبه بازار سهام با توجه به رفتار پاندولی بازارهای موازی دیگر همچون دلار، سکه، مسکن و خودرو احتمال شبیه با همان رفتارها در محدوده فعلی باقی بماند.

  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید