تحلیل هفتگی بازار سهام در هفته اول اسفند 1400

حرکت روبه جلو اما آرام بورس

کدخبر: ۴۷۸۵۲۸
اقتصادنیوز: شاخص های بورس در هفته اول اسفند در دامنه بسیار محدودی مثبت شدند.
حرکت روبه جلو اما آرام بورس

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص های کل بورس و هم وزن بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه در مجموع بازدهی مثبتی به ثبت رساند. بدین ترتیب بازدهی شاخص کل بورس در هفته سپری شده (27 بهمن تا 4 اسفند)، مثبت 0.46 و بازدهی شاخص کل هم وزن نیز در مدت زمان مشابه مثبت 1.54 درصد بود.

ثبت بازدهی مثبت بورس درحالی به ثبت رسید که شاخص کل بورس در همان نیمه دوم کانال 1.2 میلیون دنبال و پیگیری شد. تغییرات شاخص کل بورس در هفته سپری شده نشان می دهد که معاملات در رنج و دامنه محدودی دنبال شدند و چندان تمایلی به تغییر نداشتند.

بورس برای فروش بیشتر کشش ندارد

معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد، اگرچه در دامنه نوسان محدودی دنبال شد اما حرکت روبه جلو داشت و این روندآرام روبه جلو پایدارتر از حرکت‌های قبلی بوده است. شاخص های عملکردی بازار سهام هم نشان می دهد که خریداران در موقعیت های معاملاتی بهتر ظاهر شدند و همین مسئله نشان داد شاخص ها همسو مسیر بسیار آرام اما پایداری را به ثبت رساندند.

با عدم کشش بازار برای فروش بیشتر، بازار سهام را در شرایط کنونی تثبیت کرده است. توان خریداران برای رسیدن به کانال 1.3 میلیون محدود است و این درحالی است که ورود به کانال 1.3 میلیون واحد همواره خریداران را در ادامه تحت فشار گذاشته است. 

انتظار بورس بازان برای وین

با این وصف، بررسی داده‌های آماری بازار سهام نشان می دهد که حقیقی ها اگرچه نسبت به ورود و تداوم حضور در بازار تردید دارند امانشانه‌هایی هم هست که حرفه‌ای بازار همچنان منتظر روزهای امیدوار کننده در بازار سهام هستند. 

معاملات خُرد و استراتژی حقیقی ها در معاملات و ورودی و خروجی پول نشان میدهد حقیقی ها همچنان در تصمیم‌هایشان مُرددند اما با خوش بینی معاملات را در هفته اول از سرگذراندند. بخشی از انتظارات بورس بازان هم مذاکرات برجامی وین بر گردد که نشان میدهد اگر چه بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده ایم اما همچنان گره اصلی بین مذاکره کنندگان وجود دارد.

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید