گزارش اقتصادنیوز از بازار سهام پایتخت

تکرار الگوی رشد شاخص ها در بورس

کدخبر: ۴۸۱۲۳۹
اقتصادنیوز: امروز 16 اسفند 1400 شاخص کل بورس دوباره الگوی روز قبل را تگرار کرد و خود را به نیمه کانال 1.3 میلیون واحد نزدیک کرد.
تکرار الگوی رشد شاخص ها در بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بازار سهام در روز دوشنبه شاخص ها نیز با مسیر روبه جلو حرکت کردند. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش 20.3 هزار واحد در محدوده 1.342 میلیون واحد ایستاد. شاخص هموزن بورس نیز با 2.8 هزار واحد افزایش در نقطه 341.5 هزار واحد ایستاد. 

نمادهای کگل، پارسان، تاپیکو، وغدیر و شبندر جزو نمادهایی بودند که بیشترین فشار را برای رشد ادامه دار شاخص کل بورس به بازار وارد کردند. شاخص کل فرابورس هم با 306.2 واحد افزایش در نقطه 18.09 هزار واحد ایستاد. آریا، زاگرس، خدیزل، شگویا و مارون جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند.

سهم 3 درصدی ارزش معاملات خُرد در بورس و فرابورس

در معاملات روز دوشنبه به مثابه همه دوشنبه ها، ارزش کل معاملات 175.2 همت برآورد شد که سهم معاملات خُرد، 5.62 همت (معادل 3.2 درصد) بود. 

تراز پول حقیقی ها هم به نفع بازار سهام بود. حقیقی ها در روز دوشنبه 114.4 میلیارد تومان پول وارد بازار سهام و 261.4 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند.در معاملات امروز حقیقی ها در نقش خریدار ظاهر شدند. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 32.9 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 30.8 میلیون تومان بود.

ارزش صف های خرید از 1417.5 همت به 357.5 میلیارد تومان و ارزش صف های فروش نیز از 177.1 میلیارد تومان به 174.8 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (83 نماد) نسبت به تعداد نمادهای دارای صف فروش (63 نماد) از برتری نسبی برخوردار بود.

پالایشی ها در صدر ورود پول حقیقی ها در بورس

همچنین بیشترین ورودی پول حقیقی ها برای نماد شبندر با 66.8 میلیارد تومان، شتران با 42.6 میلیارد تومان، نوری با 36 میلیارد تومان، پارسان با 32 میلیارد تومان و تجلی با 31.9 میلیارد تومان بود. بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم برای نمادهای وبملت با 41.4 میلیارد تومان، پالایش با 37.1 میلیارد تومان، بپاس با 30.4 میلیارد تومان، حکشتی با 22.6 میلیارد تومان و شستا با 17.6 میلیارد تومان بود.

حقوقی ها در معاملات امروز در نمادهای رانفور، ملت، وخاور، وپاسار و خگستر بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای وبملت، خودرو، شتران و فولاد نیز بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد شکام با 15.9 درصد بود. صنایع شیمیایی کیمیاگران در بازار دوم فرابورس در معاملات امروز با 2.3 درصد بازدهی منفی روبه رو شد. بازار هم بیشتر به نفع فروشندگان در جریان بود.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس سودده بودند؟ 

در معاملات امروز بورس، بیشترین بازدهی را کبافق با 5 درصد بیشترین کاهش قیمت را غالبر با 4.83 درصد به ثبت رساند. شستا، خودرو، شتران، شبندر، کمند، خساپا و شپنا جزء نمادهایی بودند که بیشترین حجم معامله را داشتند. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نماد شستا، حکشتی، خودرو، وتجارت، وبملت، وبصادر و خساپا به ثبت رسید.  برترین گروه های صنعت از لحاظ ارزش معاملات، هم برای فرآورده نفتی، شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و بانک ها بود. 

در فرابورس بیشترین بازدهی برای نماد خدیزل با 25.71 درصد بعد از بازگشایی بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد غپآذر با 5 درصد افت بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای تجلی، کرمان و اوراق مرابحه به ثبت رسید. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای غصینو، شگام، غویتا، فرابورس و توسن بود. 

  • 15
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید