سهمی که در بازار سهام امروز 12 درصد سود داشت

بازگشت حقیقی ها به بورس /استراتژی سهامداران تغییر کرد؟

کدخبر: ۴۸۵۵۴۸
اقتصادنیوز: حقیقی ها در روز آخر دوباره شرایط را برای افزایش توان خود در موقعیت های خرید بازار هموار کردند.
بازگشت حقیقی ها به بورس /استراتژی سهامداران تغییر کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص های بورس در روز آخر دوباره صعودی شدند. این در حالی بود که روز سه شنبه صعود شاخص کل بورس با افت کم تر از 0.3 درصد متوقف شده بود. شاخص کل بورس در روز آخر کاری هفته با افزایش 17.92 هزار واحدی (معادل 1.27 درصد) در نقطه 1.432 میلیون واحد ایستاد. شاخص هم وزن بورس نیز با افزایش 3.01 هزار واحدی (معادل 0.83 درصد) در نقطه 365.9 هزار واحد ایستاد.

فارس، نوری، فولاد، رمپنا، جم، فملی و شتران جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در صعودی شدن شاخص کل بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس هم با افزایش 260.8 واحدی در نقطه 19.316 هزار واحد ایستاد. آریا، زاگرس، شگویا، بپاس، فزر، ومهان و تجلی نیز جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در صعودی شدن شاخص کل فرابورس داشتند.

حقیقی ها در بورس و فرابورس تغییر استراتژی دادند

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام 5.29 همت بود. ارزش معاملات خُرد نیز 4.33 همت معادل سهم 82 درصدی از کل ارزش معاملات بود.

حقیقی ها در روز آخر استراتژی خود را تغییر دادند و دوباره مسیر ورود پول ها را از سر گرفتند. اگرچه نوسان شدیدی هم در خروج و ورود پول حقیقی ها در ساعت معاملات مشاهده شد اما در پایان، تراز پول حقیقی ها مثبت شد. بدین ترتیب حقیقی ها 23.5 میلیارد تومان وارد بازار سهام و 57.9 میلیارد تومان وارد صندوق های با درآمد ثابت کردند.

بررسی سرانه معاملاتی حقیقی ها نیز نشان میدهد که آنان همچنان بیشتر در موقعیت خرید قرار دارند تا فروشنده. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 30.4 میلیون تومان و سرانه فروش آنان 23.7 میلیون تومان برآورد شد.

بررسی ارزش صف های خرید و فروش نشان داد که صف های خرید فاصله بسیار زیاد خود را با صف های فروش با اندکی تعادل از ابتدا تا انتهای معاملات حفظ کرد. به طوریکه ارزش صف های خرید در ابتدای معاملات از 1.807 همت به 1.081 همت تقلیل یافت اما ارزش صف های فروش از 17.9 میلیارد تومان به 38.4 میلیارد تومان بسنده کرد. تعداد نمادهای دارای صف خرید (155 نماد) نزدیک 7 برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (27 نماد) بود.

در اکوایران ببینید؛

بیشترین ورودی پول حقیقی ها در معاملات امروز در نمادهای کرماشا با 69.6 میلیارد تومان، خگستر با 30.3 میلیارد تومان، آریا با 19.3 میلیارد تومان، خساپا با 16.4 میلیارد تومان و نوری با 15.3 میلیارد تومان بود. بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم در نمادهای پالایش با 36 میلیارد تومان، وبملت با 17.7 میلیارد تومان، فملی با 14.3 میلیارد تومان، حکشتی با 13.1 میلیارد تومان و آرام (صندوق سرمایه گذاری) با 13 میلیارد تومان بود.

حقوقی ها هم امروز در معاملاتشان در نمادهای خساپا، شستا، شتران، خودر و شپنا بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای خگستر، وبصادر، ثمسکن، وپارس و شفا بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

سهمی که در بورس 12 درصد سود داد

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد زکشت با 12.3 درصد بود. کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت در بازار اول فرابورس با شرایط متعادلی دنبال شد. این در حالی بود که قیمت پایانی سهم افزایش 0.6 درصدی را تجربه کرد. البته قیمت معامله هر سهم 0.38 درصد کاهش را ثبت کرد. 

در معاملات امروز بورس، فارس پس از بازگشایی با 12.65 درصد بیشترین بازدهی و دو سهم دپارس و سغرب نیز افزایش 5 درصدی قیمت را ثبت کردند. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد پردیس با 4.99 درصد بود. بیشترین حجم معاملات برای سهم های شستا، خساپا، خودرو، خگستر، خپارس، وتجارت و وبصادر بود. البته بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای کچاد، وغدیر، کگل، شستا، اپال، برکت و پرداخت بود. برترین گروه های صنعت از لحاظ ارزش معاملات نیز برای خودرو، شیمیایی، بانک ها و فلزات اساسی بود.

در معاملات امروز فرابورس نیز نماد هجرت با 4.94 درصد بیشترین بازدهی و بزاگرس با 4.53 درصد بیشترین زیان را به ثبت رساندند. بیشترین حجم معاملات امروز نیز برای نمادهای کرمان، تجلی، کارا، سپیدما و اعتماد بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای شاوان، حآفرین، بزاگرس، غصینو، وهور، پیزد و ثباغ بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید