صعود شاخص‌ها و رشد ارزش معاملات بازار سهام؛

رکورد 3 ماهه بورس شکست /خودرو صدرنشین شد

کدخبر: ۴۸۶۱۹۹
اقتصادنیوز: روز یکشنبه شاخص کل بورس پایتخت بیشترین صعود در 3 ماه اخیر را پشت سر گذاشت.
رکورد 3 ماهه بورس شکست /خودرو صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، چهاردهم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران با افزایش 29 هزار و 859 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 461 هزار و 965 واحد رسید. صعود 29 هزار واحدی بیشترین رشد شاخص در 3 ماه اخیر از ابتدای دی ماه به این سو است.

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 6 هزار و 808 واحدی در سطح 372 هزار و 711 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 315 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 633 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 495 نماد رشد قیمت داشتند و 136 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 78 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 21 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «تیپیکو»، «ونوین» و «حفارس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «اتکای»، «قچار» و «غصینو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شستا و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، آریا و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌های سبز بورس 

امروز قیمت سهام تمام نمادهای 5 گروه بزرگ بازار سهام افزایش یافت. گروه‌های «فلزات اساسی»، «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «استخراج کانه‌های فلزی»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» سبزترین گروه‌‌های بازار در روز یکشنبه بودند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات خرد سهام به بالاترین رقم در 4 ماه گذشته رسید. ارزش معاملات خرد با افزایش 38 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 832 میلیارد تومان رسید. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید