خلاصه معاملات بازار سهام؛

افت شاخص بورس و رشد شاخص فرابورس درآخرین روز کاری هفته

کدخبر: ۴۸۶۹۵۱
اقتصادنیوز: امروز در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس ریزش کرد اما شاخص هم وزن بورس و شاخص کل فرابورس صعود کردند.
افت شاخص بورس و رشد شاخص فرابورس درآخرین روز کاری هفته

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه، هفدهم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران با ریزش 7 هزار و 679 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 463 هزار و 759 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و 539 واحدی در سطح 377 هزار و 368 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 69 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 850 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 286 نماد رشد قیمت داشتند و 203 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 58 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 41 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شتران» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «وپارس»، «وامید» و «پترول» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «ومهان»، «غصینو» و «سمگا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «صبا»، «بساما» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، کرمان و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد نسبی ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 350 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 299 میلیارد تومان بود که 4 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 772 میلیارد تومان رسید. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید