نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام امروز؛

شاخص بورس سطح حمایت را از دست داد/روز اوراقی بازار سهام

کدخبر: ۴۷۴۶۶۶
اقتصادنیوز: در روزی که 97 درصد ارزش معاملات بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت شاخص بورس از سطح حمایت یک میلیون و 280 هزار واحد پائین‌تر آمد.
شاخص بورس سطح حمایت را از دست داد/روز اوراقی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه، 18 بهمن 1400، شاخص کل بورس تهران با کاهش 7 هزار و 561 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 274 هزار و 488 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 2 هزار و 515 واحدی در سطح 323 هزار و 984 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 4 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 373 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 119 نماد رشد قیمت داشتند که 76 نماد بورسی و 43 نماد فرابورسی بودند. همچنین 359 نماد کاهش قیمت داشتند که 258 نماد بورسی و 101 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 24 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 71 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

گروه‌‌های قرمز بورس

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «فعالیت جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «خودرو و ساخت قطعات» کاهش یافت و این 2 گروه قرمزترین گروه‌های بازار بودند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «خودرو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «ومعادن»، «شتران» و «بوعلی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «وملل» و «فرابورس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «تجلی» و «توسن» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شتران و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تجلی، توسن و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 162 هزار و 237 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 157  هزار و 972 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش 31 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 930 میلیارد تومان رسید که 2 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید