افت ارزش معاملات خرد؛

شانزدهمین روز صعود شاخص هم وزن بورس تهران

کدخبر: ۴۸۷۹۵۶
اقتصادنیوز: امروز شاخص هم وزن بورس تهران برای شانزدهمین روز متوالی صعود کرد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
شانزدهمین روز صعود شاخص هم وزن بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه، بیست و دوم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران با صعود 5 هزار و 477 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 479 هزار و 590 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز برای شانزدهمین روز متوالی صعود کرد و با رشد 3 هزار و 550 واحدی در سطح 387 هزار و 47 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 129 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 191 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 308 نماد رشد قیمت داشتند و 175 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 64 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35  درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

نمادهای «شپدیس»، «اخابر» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «شستا»، «وبملت» و «حکشتی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «مارون» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فرابورس» و «سمگا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خبهمن و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، کرمان و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 189 هزار و 929 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 182 هزار و 893 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 650 میلیارد تومان رسید.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید