بیشترین ریزش شاخص در 3 هفته اخیر؛

سقوط قیمت 3 گروه بزرگ بورسی

کدخبر: ۴۶۶۰۴۸
اقتصادنیوز: در اولین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس بیشترین ریزش در 3 هفته اخیر را پشت سر گذاشت.
سقوط قیمت 3 گروه بزرگ بورسی

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه، 11 دی 1400، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش 18 هزار و 417 واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و 378 هزار و 894 واحد رسید.  

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 4 هزار و 630 واحدی در سطح 363 هزار و 469 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 171 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 664 واحد قرار گرفت.   

گروه‌های قرمز بورس

در روز نزول شاخص کل، سه رگوه بزرگ بازار یکپارچه قرمزپوش شدند. امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» کاهش یافت. 

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 652 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 478 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 100 میلیارد تومان رسید که 55 درصد از کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «برکت»، «کالا» و «وامید» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فجهان»، «اتکای» و «کگهر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خپارس و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، فجهان و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

غلبه سمت قرمزپوش بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 98 نماد رشد قیمت داشتند که 63 نماد بورسی و 35 نماد فرابورسی بودند. همچنین 392 نماد کاهش قیمت داشتند که 286 نماد بورسی و 106 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 20 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 78 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک