دو سمت سبز و قرمز بازار سهام امروز؛

بورس تهران کانال عوض کرد

کدخبر: ۴۶۲۸۷۳
اقتصادنیوز: امروز 28 آذر 1400 شاخص کل بورس دوباره کانال 1.3 میلیونی را از دست داد و پس از یک روز به کانال 1.2 میلیونی بازگشت. همچنین امروز گروه‌های پالایشی و بانکی قرمزترین گروه‌های بازار سهام بودند.
بورس تهران کانال عوض کرد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، 28 آذر 1400، شاخص کل بورس پایتخت نتوانست کانال 1.3 میلیونی را حفظ کند. شاخص با کاهش 13 هزار و 872 واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و 291 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 3 هزار و 485 واحدی در سطح 343 هزار و 492 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 137 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 449 واحد قرار گرفت. 

بیت کوین درجا زد/ بازار ارزهای دیجیتال ریکاوری می شود؟

میزان افزایش حقوق سال 1401 اعلام شد

گروه‌های قرمز بورس

قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی و بانکی بازار کاهش داشت و دو گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری قرمزترین گروه‌های بورس بودند. 

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با رشد 6 درصدی به رقم 4 هزار و 711 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 316 میلیارد تومان بود که 7 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 943 میلیارد تومان رسید که 62 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «فارس»، «شپدیس» و «کنور» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «شاوان» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شگویا»، «فرابورس» و «شجم» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کالا صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، توسن و شگویا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 89 نماد رشد قیمت داشتند که 53 نماد بورسی و 36 نماد فرابورسی بودند. همچنین 395 نماد کاهش قیمت داشتند که 288 نماد بورسی و 107 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 18 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 78 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید