گزارش عملکرد بازار سهام سه شنبه 30 فروردین 1401

خط ممتد صعود شاخص بورس تهران / موقعیت برتر خریداران

کدخبر: ۴۸۹۸۵۷
اقتصادنیوز: امروز 30 فروردین 1401 اگرچه حقیقی ها خروجی پول را در دستورکار قرار دادند اما خریداران همچنان در موقعیت برتری نسبت به فروشندگان قرار دارند.
خط ممتد صعود شاخص بورس تهران / موقعیت برتر خریداران

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روز سه شنبه هم مسیر روبه جلوی خود را تداوم بخشید. به طوریکه شاخص کل بورس با افزایش 11 هزار واحدی (معادل 0.75 درصد) در نقطه 1.513 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 2.79 هزار واحد (معادل 0.7 درصد) در نقطه 400.5 هزار واحد ایستاد. 

شپنا، فارس، شبندر، شتران، وپارس، وبملت و نوری نمادهای بودند که شاخص کل را با بیشترین تاثیر مثبت کردند. بیشترین کاهش ارزش بازار هم در بورس برای نمادهای وغدیر، کگل، رمپنا، ومعادن، کنور، حکشتی و رانفور بود.

شاخص کل فرابورس هم با 60 واحد افزایش در نقطه 20.7 هزار واحد ایستاد. غصینو، هرمز، بپاس، مارون، اتکای و شاوان نیز بیشترین تاثیر را در حرکت روبه جلوی شاخص کل فرابورس گذاشتند. این در حالی است که بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای زاگرس، ومهان، کزغال، خدیزل، شگویا، بجهرم و تجلی در فرابورس بود.

خریداران در موقعیت برتر نسبت به فروشندگان در بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات امروز بازار 8.6 همت بود که سهم ارزش معاملات خرد سهام 5.88 همت برآورد شد. حقیقی ها امروز برخلاف دیروز همانطور که انتظار میرفت استراتژی ورود و خروج پول را تغییر دادند؛ به طوریکه حقیقی ها 54.4 میلیارد تومان از بازار سهام و 65.9 میلیارد تومان از صندوق های بادرآمد ثابت خارج کردند. حقیقیها البته در معاملات امروز بیشتر تمایل به خرید داشتند؛ به طوریکه سرانه خرید 27.5 میلیون تومان و سرانه فروش 25 میلیون تومان بود. 

ارزش صف های خرید نیز از 1.5 همت به 523.8 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش نیز از 19.9 میلیارد تومان به 40.3 میلیارد تومان رسید. در شرایطی که فاصله و شکاف صف های خرید و فروش همچنان قابل توجه است، تعداد نمادهای دارای صف خرید (142 نماد) برتری نسبی به تعداد نمادهای دارای ضف فروش (23 نماد) داشتند. در معاملات امروز میل بازار بیشتر به نفع خریداران بود.

حقیقی ها در معاملات امروز در نمادهای پالایش با 44.8 میلیارد تومان، فملی با 35.1 میلیارد تومان، شتران با 18.8 میلیارد تومان، وسبحان با 13.8 میلیارد تومان و شستا با 11.9 میلیارد تومان شاهد بییشترین خروجی پول و در نمادهای چکارن با 17 میلیارد تومان، شپنا با 16.7 میلیارد تومان، فپنتا با 15.6 میلیارد تومان، اطلس و البر هر یک با 12.7 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول بودند. 

حقوقی ها همچنین در نمادهای شپنا، حفارس، پترول، وتجارت و های وب بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای شستا، چدن، خساپا، وبانک و ختوقا بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

سهم هایی که در بورس پربازده شدند

بیشترین نسبت حجم به شناوری در معاملات امروز برای نماد یارا با 29.6 درصد بود. همچنین در معاملات امروز 201 نماد بیش از 2.5 درصد افزایش قیمت و 64 نماد بیش از 2.5 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

در بورس بیشترین بازدهی برای نماد پتایر با 13.06 درصد بعد از بازگشایی نماد و بیشترین کاهش قیمت با 3.79 درصد برای نماد واعتبار بود. شستا، خودرو، خساپا، خگستر و وتجارت نیز بیشترین حجم معاملات را به ثبت رساندند. خودرو، فرآورده نفتی، شیمیایی، فلزات اساسی و بانکها از لحاظ ارزش معاملات برترین گروه های معاملاتی بودند. امروز همچنین بخشی از معاملات سرمایه‌گذاری غدیر(وغدیر)،گروه گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان) به تایید ناظر بازار در بورس نرسید.

در فرابورس هم وکبهمن با 5.98 درصد بیشترین بازدهی و سدبیر با 5.2 درصد بیشترین افت قیمت را تجربه کرد. بیشترین حجم معاملات هم در نمادهای کرمان، تجلی، وسبحان و تلیسه به ثبت رسید.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید