ردپای هزار میلیارد تومان پول در صفوف خرید

گام های آهسته و رو به بالا در بورس

کدخبر: ۴۹۳۶۶۰
داده های آماری از معاملات روز گذشته بورس باعث ایجاد تردیدهایی در معامله گران شده است. کاهش تعداد نمادهای مثبت در مقابل افزایش قدرت خریداران حقیقی موضوعی است که شبهه ها را درمورد ادامه روند صعودی بورس افزایش می دهد.
گام های آهسته و رو به بالا در بورس

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته با اینکه قدرت خریداران حقیقی افزایش یافت و از 1.23 به 1.3 برابر رسید، اما تعداد نمادهای مثبت بازار کاهش یافت و از 395 عدد در روز شنبه، به 357 عدد در روز یکشنبه رسید.

تعداد نمادهای منفی هم از 226 به 264 عدد رسید که کاهش تعداد نمادهای مثبت و افزایش تعداد نمادهای منفی، می تواند یکی از علائم احتیاطی برای معامله گران باشد.

ارزش معاملات خرد همچنان راضی کننده است

البته این تنها آیتمی نیست که معامله گران برای پیش بینی بازار روزهای آینده آن را چک می کنند. یکی از موارد مهم، ارزش معاملات خرد در بازار است که این نظر، اتفاق نگران کننده ای در معاملات روز یکشنبه رخ نداده و بازار هنوز می تواند امیدوار به ادامه رشد باشد.

دیروز در بازار 6137 میلیارد تومان معامله انجام شد که گرچه نسبت به عدد 6503 میلیارد تومان روز شنبه عدد کوچک تری است، اما کاهش معناداری نداشته و باعث ایجاد نگرانی نشده است.

هزار میلیارد تومان پول در صفوف خرید

افزایش مالکیت حقیقی ها در بازار هم گرچه در روز یکشنبه منفی بود، اما عدد 37 میلیارد تومان برای خروج پول حقیقی ثبت شده که این عدد معنای خاصی ندارد و باعث ایجاد ترس نخواهد شد.

نکته مهمی که درباره معاملات روز یکشنبه می توان به آن اشاره کرد، تشکیل صف خرید برای 154 نماد بود که بیش از هزار میلیارد تومان پول در این صفوف خرید به انتظار نشسته بود و در مقابل تنها 24 نماد صف فروش داشتند که ارزش این صف های فروش تنها 27 میلیارد تومان بوده است.

گرچه تعداد صفوف خرید هم نسبت به روز شنبه کمتر شده بود، اما کاهش جزئی تعداد این صف ها، از اهمیت چندانی برخوردار نبود و همچنان تحلیل ها بیشتر امیدوارانه هستند تا محتاطانه.

تضعیف فروشندگان

با این حساب و با در نظر گرفتن عدم وجود پارامترهای نگران کننده، می توان همچنان انتظار داشت که جریان خرید بر جریان فروش غلبه کند و بازار با همان شیب کم خود در جهت مثبت گام بردارد.

امروز با توجه به باز شدن بازارهای جهانی، واکنش بازار به نرخ های جهانی جدید هم مشاهده خواهد شد که بیشترین اثرگذاری از این جهت، بر شرکت های پالایشی، پتروشیمی، فلزاتی و معدنی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید