احتمال آغاز منفی در معاملات اول هفته

پیش بینی بورس امروز؛ تردیدها و امیدها برای شکسته شدن مقاومت 1.6 میلیونی

کدخبر: ۴۹۶۴۱۱
اقتصادنیوز: افت 11 هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته پیش، تردیدهایی برای ادامه روند صعودی بازار سهام ایجاد کرده؛ هرچند که بسیاری از تحلیلگران همچنان به رشد بورس امیدوار هستند.
پیش بینی بورس امروز؛ تردیدها و امیدها برای شکسته شدن مقاومت 1.6 میلیونی

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران تا شاخص 1.6 میلیون واحدی رشد پیوسته ای داشت اما حالا که به مقاومت مهمی رسیده، تردیدهایی برای ادامه روند گذشته ایجاد شده است.

گرچه که تورم موجود در کشور و افزایش قیمت های اخیر باعث شده سود شرکت ها دستخوش تغییرات شود و همین موضوع می تواند محرکی جدید برای ادامه روند صعودی بورس باشد.

با این حال افت 11 هزار واحدی شاخص کل در معاملات آخرین روزکاری هفته پیش، خریداران را محتاط تر از گذشته کرده و حالا آن ها در انتظار واکنش شاخص کل به این محدوده هستند. در صورتی که شاخص کل بتواند مقاومت 1.6 میلیون واحد را به بالا بشکند، قطعا پول های جدید وارد بازار می شود و دوباره بورس به سمت بالا حرکت خواهد کرد. اما در صورتی که شاخص نتواند این محدوده مقاومتی را بشکند، احتمالا بازار برای مدتی وارد فاز اصلاحی خواهد شد.

جذابیت نزدیک شدن به فصل مجامع

نزدیک شدن به فصل مجامع و تقسیم سود شرکت ها در مجمع، جذابیت بسیاری از نمادها را بالا می برد و این موضوع هم می تواند محرکی برای ادامه رشد بازار باشد.

با این حال فعلا چیزی که اتفاق افتاده، کاهش 11 هزار واحدی شاخص کل در معاملات روز چهارشنبه بوده که اگر این افت بخواهد در معاملات روز شنبه نیز ادامه پیدا کند، می تواند سناریو اصلاح شاخص کل را تقویت کند.

نگرانی بابت کاهش ارزش معاملات

گرچه در معاملات روز چهارشنبه خروج 330 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار ثبت شد، اما همچنان شاخص قدرت خریداران حقیقی نشان دهنده وضعیت بهتر خریداران در مقابل فروشندگان است و نشان می دهد خریداران دست برتر را در معاملات دارند.

ارزش معاملات خرد هم نکته دیگری است که تردیدهایی برای معامله گران ایجاد می کند. در حالی که میانگین سه روزه ارزش معاملات خرد تا روز چهارشنبه بیش از 7500 میلیارد تومان بود، در روز چهارشنبه ارزش معاملات به کمتر از 6 هزار میلیارد تومان رسید که کاهش شدید ارزش معاملات، نکته ای منفی برای تحلیلگران محسوب می شود.

با این حال نمی توان کاهش یک روزه ارزش معاملات را معیار محکم و دقیقی دانست و باید در انتظار معاملات روز شنبه بود تا مشخص شود که آیا کاهش ارزش معاملات ادامه دار است یا خیر.

احتمال آغاز منفی در معاملات امروز

برای معاملات امروز، کاهش شاخص کل در ساعت ابتدایی بازگشایی بازار عادی است چراکه به احتمال زیاد دامنه فروش ها از روز چهارشنبه به امروز کشیده خواهد شد. اما پیش بینی می شود در نیمه دوم زمان معاملات، شدت فروش ها کاهش یابد و قدرت خریداران نیز افزایش داشته باشد.

درصورتی که خریداران نتوانند امروز فشار فروش ها را کنترل کنند، احتمال اینکه مدت زمان اصلاح شاخص کمی بیشتر از پیش بینی ها شود، وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید