حمایت 1.5 میلیون واحدی شکسته می شود؟

2 سیگنال نزولی به بورس 12 تیر ماه 1401

کدخبر: ۵۰۵۵۹۳
معاملات دیروز بورس نشان داد فعلا نمی توان از بازار سهام انتظار خاصی داشت. این بازار همچنان در یک روند فرسایشی و رو به پایین قرار دارد.
2 سیگنال نزولی به بورس 12 تیر ماه 1401

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران دیروز با کاهش 12 هزار واحدی شاخص کل مواجه شد. این افت در ادامه روند نزولی است که با برخورد شاخص کل به مقاومت 1.6 میلیون واحد آغاز شد.

تا چند روز قبل تصور می شد شاخص به کمتر از 1.5 میلیون واحد نرسد اما حالا وضعیت طوری شده که احتمال ورود شاخص به کانال 1.4 میلیونی بسیار زیاد شده است.

البته هنوز شاخص کل حدود 1600 واحد با ورود به کانال 1.4 میلیون واحد فاصله دارد اما از آنجا که یک بار شاخص به محدوده فعلی رسیده بود و پس از آن حرکت قدرتمندی به سمت بالا نداشت، می توان انتظار داشت که امروز یا فردا شاخص وارد کانال 1.4 میلیون شود.

هجوم مردم به صرافی ها/ در میدان فردوسی چه خبر است؟

رکود به جان معاملات افتاد

دیروز هم مثل روزهای گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام رقم کوچکی بود. روز گذشته در بازار سهام 3300 میلیارد تومان معامله خرد انجام شد که برای چنین بازاری رقم مناسبی نیست. با این حساب می توان گفت که حقیقی ها انگیزه خود را برای تزریق نقدینگی به بورس از دست داده اند و همین موضوع باعث کاهش ارزش معاملات شده است.

دیروز همچنین 580 میلیارد تومان پول خرد نیز از بازار خارج شد که این نقدینگی خرد، همان پول حقیقی هاست که در حال خروج از بورس هستند. حقیقی ها این پول را یا به بازارهای دیگر می برند، یا در صندوق های درآمد ثابت سرمایه گذاری می کنند تا بورس از رکود خارج شود و دوباره پول خود را به بازار سهام بیاورند.

حمایت 1.5 میلیون واحدی شکسته می شود؟

نکته مهم دیگری که در بازار روز گذشته مشاهده شد، افزایش دو برابری صفوف فروش نسبت به روز چهارشنبه بود. همچنین تعداد نمادهای منفی نیز نسبت به روز چهارشنبه رشد بیش از 30 درصدی داشت. فشار فروش ناشی از این موضوع، به بازار فردا نیز کشیده خواهد شد و حداقل در ابتدای معاملات با کاهش شاخص ها مواجه خواهیم بود.

در شرایط فعلی و با در نظر گرفتن موارد مختلف، به نظر می رسد امروز هم بورس منفی باشد. گرچه شاخص کل دوباره به حمایت 1.5 میلیون واحد رسیده اما احتمال شکسته شدن این حمایت در معاملات امروز زیاد است

. ابهامات سیاسی ناشی از مذاکرات هسته ای فعلا سایه خود را بر سر بورس انداخته و از طرفی کاهش قیمت جهانی کامودیتی ها نیز موتور محرک دیگری برای افت بورس تهران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید