پیش بینی بورس فردا 18 مهر 1401 / خروج ادامه دار پول حقیقی از بازار سهام

کدخبر: ۵۲۶۳۸۷
اقتصادنیوز: امروز بازار سهام همچنان با خروج پول حقیقی ها مواجه شد و در مسیر نزولی گام برداشت.
پیش بینی بورس فردا 18 مهر 1401 / خروج ادامه دار پول حقیقی از بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص امروز نیز نزول کرد و فردا می­‌تواند سطح یک میلیون 300 هزار واحدی را ببیند و چه بسا اعداد پایین تری را هم در طول بازار شاهد باشیم.

شنبه هفته جاری جلسه‌ای بین اهالی بازار و رئیس سازمان بورس برگزار شد که وزیر اقتصاد و دارایی هم در این جلسه حضور داشت و به لزوم تصمیمات درست در بودجه بندی سال 1402 تاکید شد. همچنین در این جلسه در خصوص تغییرات قیمت گذاری و فرمول محاسبه نرخ گاز صنایع پتروشیمی‌ها هم صحبت‌هایی به میان آمد.

بورس 1

 از طرفی انجمن صنعت فولاد ایران پیشنهاد تغییر ضرایب نرخ‌های زنجیره فولاد را به دولت ارائه کرد که در آن به این موضوع اشاره شد که اساس قیمت شمش فولادی معادل 86 درصد قیمت کشف شده میلگرد باشد و همچنین قیمت آهن اسفنجی 46 درصد، قیمت گندله 20 درصد و قیمت کنسانتره هم 16.5 درصد قیمت کشف شده میلگرد تعیین شود.

اما هیچ کدام از این اخبار حال بازار سرمایه را خوب نکرد و بازار همچنان با خروج پول حقیقی ها مواجه شد و در مسیر نزولی گام برداشت.

بورس 2

از منظر تکنیکالی، شاخص خط روند کانال صعودی را از دست داد که البته با حجم کمی همراه بود ولی شاخص به نظر می‌رسد تصمیم دارد تا سطح 78 درصد فیبوناچی موج قبلی خود این اصلاح را ادامه دهد.

رفته رفته نیز واگرایی در RSI  که چند وقتی است ایجاد شده است قدرتمندتر می­‌شود و با وجود منفی های سنگین شاخص اما این اندیکاتور هیجان فروش شدیدی را نشان نمی­‌دهد و همچنان در محدوده 20 واحدی قرار دارد.

اما اوضاع در شاخص هم وزن از بورس به مراتب بدتر شده است و شاخص هم وزن با افت بیش از 5 هزار واحدی همراه شده است. این شاخص میانگین 200 روزه خود را از دست داده و با کندلی قرمز و قوی از این میانگین فاصله گرفت تا احتمال تشکیل دو قلوی کف برگشتی برای شاخص هم وزن از بین برود و این شاخص به اعداد و ارقام پائین تر فکر کند.

می‌توانیم شاخص هم وزن را هم در یک کانال نزولی در نظر بگیریم که در حال حاضر روی سطح میانی این کانال قرار دارد و باید دید آیا این سطح می‌تواند به شاخص برای برگشت به سمت اهداف بالاتر کمک کند و یا با ادامه افت تا کف کانال همراه خواهد شد؟

بورس 3

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید