پیش بینی بورس فردا 19 مهر 1401 / شاخص افت کرد

کدخبر: ۵۲۶۶۲۱
اقتصادنیوز: شاخص بورس تهران روز دوشنبه با افت بیش از یک هزار واحد همراه بود.
پیش بینی بورس فردا 19 مهر 1401 / شاخص افت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، امروز بازار برای چندمین روز متوالی در مسیر نزولی قرار گرفت و خودش را به شاخص یک میلیون 300 هزار واحدی نزدیک‌تر کرد.

شاخص بورس تهران روز دوشنبه با افت بیش از یک هزار واحد همراه بود که بیشترین تأثیر منفی را از میدکو گرفت و شپنا و شتران و شفن به همراه نماد شبندر در تلاش برای بالا کشیدن شاخص بودند.

در بازار امروز شاهد افزایش تقاضا در گروه پالایشی‌ها بودیم و کمی از سرعت افت شاخص گرفته شد. به نظر می‌رسد بازار در صدد است تا به اخباری که از جلسات به بیرون درز می­‌کند واکنش مثبت نشان دهد. همچنین سازمان برنامه و بودجه هر گونه افزایش قیمت برای نرخ گاز صنایع را برای بودجه سال 1402 تکذیب کرد و اعلام کرده است فعلا این موضوع در دستور کار نیست.

صاحب ارجمند مدیر مالی پالایشگاه اصفهان هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده است که در حال تهیه صورت‌های مالی ۶ ماهه هستیم، کرک اسپرد در راستای افزایش قیمت نفت حرکت می‌کند اما عدد آن باید بررسی شود.

اما وقتی به دید تکنیکالی به بازار نگاه می­‌کنیم این انتظار را داریم که واگرایی که روزهای قبل در خصوص اندیکاتور RSI  معرفی کردیم در حال قوت گرفتن است و سطح حمایتی یک میلیون 300 هزار واحدی می‌تواند یک سطح اصطلاحا روانی برای بازار باشد.

 چرا که بازار از محدوده یک میلیون 600 هزار واحد افت را شروع کرده است و حالا روی این سطح حمایتی قرار دارد که از دست رفتن این سطح و افت شاخص به زیر این محدوده می‌­تواند تا مدت‌ها بازار را در شوک نگه دارد و برگشت را برای بازار سخت تر کند. هر چند که با افت‌های اخیر قرار گرفتن در مسیر صعود برای بازار دشوار شده است و نیاز به ورود و تزریق پول است.

فعلا به دلیل عدم تغییرات خاص روی شاخص در روز کاری گذشته همچنان بر مفروضات تکنیکالی قبلی قرار داریم و خیلی تغییر خاصی را شاهد نیستیم.

33333

4444

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید