پیش بینی بورس فردا 24 مهر 1401 / واگرایی شاخص کل در محدوده RSI

کدخبر: ۵۲۷۶۹۹
اقتصادنیوز: شاخص بورس تهران کماکان در محدوده‌های 30 واحدی RSI قرار دارد که از منظر تکنیکالی در این ناحیه با یک واگرایی در کف روبه‌رو هستیم.
پیش بینی بورس فردا 24 مهر 1401 / واگرایی شاخص کل در محدوده RSI

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص بورس را امروز از نگاه تکینکالی و با اندیکاتور RSI  مورد بررسی قرار داده‌ایم. همانطور که در تصویر مشخص است، شاخص بورس تهران کماکان در محدوده‌های 30 واحدی RSI  قرار دارد که به طور استاندارد این محدوده نشان از هیجان فروش برای کالا یا شاخص و نماد مورد بررسی است. 

شاخص چند وقتی است که در این محدوه در حال نوسان است و از منظر تکنیکالی در این ناحیه با یک واگرایی در کف روبه‌رو هستیم که این واگرایی چندان ایده آل نیست و باید با اغماض آن را قبول کرد.

اما تکنیکالیست‌ها معتقد هستند که نمودار RSI  می‌تواند به عنوان یک آینه‌ای از واقعیت شاخص یا نماد مورد بررسی باشد.  به همین خاطر روی این اندیکاتور نیز اقدام به رسم خط روند و پیدا کردن الگو های هارمونیک و کلاسیک می‌کنند.

با رسم خط روند برای این اندیکاتور شاهد وجود یک روند نزولی هستیم و به گفته اهل فن با شکست این خط روند نزولی این امکان وجود دارد که شاخاص بتواند به مسیر صعودی بازگردد.

بورس

در پایان هفته پیش و با توجه به روز های انتهایی هفته که شاخص رشد کرد این انتظار برای سهامداران ایجاد شد که بازار به احتمال زیاد روز شنبه را صعودی آغاز کند اما این مثبت شدن تنها در نیمه اول بازار روز شنبه دوام آورد و در نیمه دوم شاهد افت شاخص بودیم.

 اهالی فن این موضوع را در نمودار اندیکاتور  RSI  مورد بررسی قرار می‌دهند. همانطور که دیده می‌شود امروز این اندیکاتور به خط روند نزولی خود واکنش منفی نشان داده و نتوانسته است از این خط روند نزولی عبور کند.

اما هنوز تایید این روند منفی را دریافت نکرده‌اند و در صورتی که فردا (یکشنبه 24 مهر ماه) باز هم شاهد افت شاخص و افت در این اندیکاتور باشیم می‌توان گفت که خط روند نزولی تایید شده است. شاخص توان عبور از آن را ندارد در غیر این صورت و با رشد شاخص و اندیکاتور هر چند به اندازه کم این امید در دل اهالی بازار سرمایه برای مثبت شدن بازار در روزهای آینده قوت خواهد گرفت . 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید