پیش بینی بورس فردا 25 مهر 1401

کدخبر: ۵۲۷۹۷۸
اقتصادنیوز: خط روند در اندیکاتور RSI کماکان در حال قدرت نمایی است و اجازه مثبت شدن به شاخص بورس را نمی‌دهد.
پیش بینی بورس فردا 25 مهر 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارزش معاملات در بورس تهران به عدد هزارو 780 میلیارد تومان رسید و ارزش صندوق های قابل معامله نیز در محدوده هزار و 549 واحدی قرار گرفت. 86 درصد از نماد های بورسی به همراه 84 درصد از نماد های فرابورسی و 71 درصد از نماد های بازار پایه با منفی به کارخود پایان دادند. 

حقیقی ها از شپنا، وبملت و شبندر پول خارج کردند که با احتساب سایر نمادهایی که حقیقی ها از آنها پول خارج کردند حوالی 303 میلیارد تومانی تنها از بازار بورس پول خارج شده است.

سهم ورود پول حقیقی به بازار بورس تهران تنها 31 میلیارد تومان بود که خرج نمادهای شبهرن، غشهد و خگستر شد و باقی نمادها کمتر از 3 میلیارد تومان ورود پول حقیقی را به خود دیدند. 

اما همانطور که در روز قبل در خصوص اندیکاتور RSI  صحبت کردیم برای این اندیکاتور یک خط روند رسم کردیم تا مسیر نزولی را نشان دهیم. این خط روند کماکان در حال قدرت نمایی است و اجازه مثبت شدن به شاخص بورس را نمی‌دهد.

پیش بینی بورس

باز شاهد هستیم که بازار در یک محدوده رنج در حال نوسان است، با ابن حال اهالی تکنیکالیست بازار این موضوع را مطرح می‌کنند که ممکن است شاخص به خط روند شکسته شده کانال صعودی که چندی پیش در مورد آن صحبت کردیم در حال پولبک زدن است.

 اگر این احتمال به واقعیت تبدیل شود و پولبک به این خط روند تایید شود، تکنیکالیست ها سطح حمایت یک میلیون 300 هزار واحدی را نیز از دست رفته می دانند و ممکن است برای شاخص کل اهداف و اعداد پایین تری را مطرح کنند.

اما در صورتی که برای روز کاری بعد و با توجه به افزایش نرخ دلار به بالای سطح 33 هزار تومان، بازار همچون سال‌های قبل به این رشد قیمتی دلار واکنش مثبت نشان دهد و  از خط روند نزولی اندیکاتور RSI  فاصله بگیرد اذعان می‌کنند که  شاخص دوباره به کانال صعودی برمی‌گردد.

روز یکشنبه خیلی از فعالان بازار در شبکه‌های اجتماعی این طور صحبت می‌کردند که در طول دو سال گذشته، تعداد زیادی از افرادی که وارد بازار سرمایه شده‌اند از این بازار خارج شده و با توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی در سطح جامعه به همراه عدم دسترسی درست به اینترنت و بی اعتمادی به تصمیات دولت آن هم در روزهایی که به ارائه بودجه 1402 نزدیک می‌شویم از بازار خارج شده‌اند و دیگر تمایلی به برگشت ندارند.

همچنین گفته می‌شد که اهالی بازار همان افراد قدیمی سال‌های قبل از 99 هستند که این موضوع را برای ارزش و حجم معاملات بد می‌دانستند و برای ماه های آینده ارزش معاملاتی را در همین محدوده ها ذکر می‌کردند .

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید