افزایش ریسک در بورس/پیش بینی بورس 14 آذر

کدخبر: ۵۳۹۴۰۶
در بازار بسیاری از معامله‌گران دست از خرید و فروش کشیده‌اند و روند خروج سرمایه حقیقی تداوم دارد.
افزایش ریسک در بورس/پیش بینی بورس 14 آذر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سه روز پی در پی شاخص در یک سطح ثابت ماندگار شده است. وضعیتی که ریشه در افزایش ریسک‌ها و نااطمینانی‌های سیاسی دارد .

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های  بازار سهام  تغییرات اندکی داشتند. برای  پیش بینی  بورس  امروز  –دوشنبه 14 آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 138 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و 94 واحد صعود کرد.  شاخص کل  فرابورس نیز 15 واحد پائین آمد. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 355 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 316 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 53 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 47 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت نیرو محرکه (خمحرکه)، شرکت‌ ایرکا پارت صنعت (خکار) و شرکت رادیاتور ایران (ختور) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق)، شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن) و شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای غاذر (شرکت کشت و صنعت پیاذر)، فنوال (شرکت نورد آلومینیوم)، زکوثر (شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت  سرمایه گذاری مسکن  الوند (ثالوند)، شرکت صنعتی مینو (غصینو) و شرکت  پخش  البرز (پخش) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه 78 نماد صف خرید داشتند و 29 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 80 درصدی به 258 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 56 درصد افزایش یافت و 264 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 80 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد  خودرو  (شرکت ایران خودرو) با صف‌ خرید 24 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خودرو، نمادهای وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی) و خمهر (شرکت مهر کام پارس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر بازار، بیشترین صف فروش بازار به نمادهای غصینو،  ثالوند  و کنور اختصاص داشت.

پیش بینی بورس

 پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص کل  بورس تهران  در ادامه روند روزهای گذشته تغییرات اندکی داشت و در روزی که خودرو،  فارس  و  خساپا  بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند تنها 138 واحد بالا آمد و برای سومین روز کار متوالی در رقم یک میلیون و 417 هزار واحد باقی ماند. 

دیروز خودرویی‌ها سبزترین نمادهای بازار بودند و نمادهای خودرو، خگستر و خساپا بیشترین ارزش و حجم معاملات بازار را داشتند. 

علاوه بر این برای دهمین روز متوالی شاهد خروج پول بودیم که ارزش آن 127 میلیارد تومان بود. نمادهای فملی، بپاس، شپنا، شبندر، فولاد، نوری، خساپا، بوعلی، ملت و خکار بیشترین خروج پول را داشتند. 

در بازار بسیاری از معامله‌گران دست از خرید و فروش کشیده‌اند و روند خروج سرمایه حقیقی تداوم دارد. در وضعیت کنونی برخی از تحلیلگران تکنیکی از اثر سطح مقاومت در مرز یک میلیون و 422 هزار واحد صحبت می‌کنند. تحلیلگران بنیادی نیز افزایش ریسک‌های سیستماتیک را موجب سکون و تعلیق در بازار می‌دانند. از این رهگذر برخی از تحلیلگران کلید رونق بازار را سیاسی می‌دانند و معتقدند وضعیت بازار را عوامل سیاسی توضیح می‌دهد و راه حل مشکلات بازار نیز عمدتاً سیاسی است. بنابراین فعلا بازار در ابهام و نااطمینانی عمیقی به سر می‌برد. وضعیتی که چشم انداز روشنی ندارد.

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید