خروج 240 میلیارد تومان پول از بازار سهام

جدال نفس گیر در بورس /پیش بینی بورس امروز

کدخبر: ۵۴۶۲۰۲
اقتصادنیوز: جدال خریداران و فروشندگان در بورس تهران دیدنی شده است. شاخص کل در یک محدوده مقاومتی مهم قرار گرفته و طبیعی است که رقابت سنگینی برای بالا یا پایین بردن شاخص در این محدوده دیده شود.
جدال نفس گیر در بورس /پیش بینی بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران روزهای حساسی را پشت سر می گذارد. در شرایطی که شاخص کل در محدوده مقاومتی حساسی قرار گرفته، گاهی خریداران کنترل بازار را در دست می گیرند و گاهی فروشندگان. روز گذشته ابتدا خریداران بودند که بازار را در دست گرفتند و شاخص ها را بالا بردند.

اما پس از آن عرضه ها افزایش یافت و فروشندگان با جسارت بیشتری دست به فروش زدند. البته به دلیل بالا آمدن ارزش معاملات خرد، فروشندگان نتوانستند بازار را یکدست قرمز کنند.

هایما ۸S را مزایده ای بخرید

ارزش معاملات خرد روز گذشته حدود 8600 میلیارد تومان بود. این رقم نسبت به ارزش معاملات روز دوشنبه حدود 1900 میلیارد تومان رشد داشت که جهش خوبی در ارزش معاملات محسوب می شود.

اگر دیروز ارزش معاملات خرد بالا نمی رفت، شاخص می توانست بیش از 10-20 هزار واحد افت کند و دوباره ترس بر بازار حکمفرما شود، اما چنین اتفاقی رخ نداد.

خروج 240 میلیارد تومان پول

بالا رفتن ارزش معاملات خرد، دیروز نقش پررنگ خود را نشان داد و اثرگذاری آن یک بار دیگر به همه فعالان بورس ثابت شد. حالا با توجه به بالا رفتن ارزش معاملات، می توان انتظار داشت که بازار امروز افت زیادی نداشته باشد.

دیروز حقیقی ها حدود 240 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند که رقم خیلی بزرگی نیست. از طرفی شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز به عدد 1.03 کاهش یافت که همچنان برتری جزئی خریداران در مقابل فروشندگان را نشان می دهد.

این نوسانات در بخش ورود و خروج پول حقیقی ها و شاخص قدرت خریداران حقیقی، با توجه به قرار گرفتن شاخص در محدوده مقاومتی، تا حدودی عادی است. به هر حال بورس در حال عبور از یک مقاومت سنگین است که چنانچه شکسته شود، می توان انتظار رشدهای خوبی از بازار را داشت.

افزایش فشار فروش در روزهای چهارشنبه

با توجه به شرایط موجود، انتظار می رود امروز شاخص ها در ابتدای معاملات کمی افت کنند. با توجه به اینکه در دقایق پایانی معاملات دیروز تعداد نمادهای منفی کمی بیشتر از تعداد نمادهای مثبت بود، در ابتدای معاملات امروز افت شاخص ها محتمل به نظر می رسد.

از طرفی به دلیل رسیدن به دو روز پایانی هفته، معمولا فشار فروش در روزهای چهارشنبه بیشتر است که این موضوع هم می تواند اثر منفی بر روند معاملات بگذارد. اما درصورتی که ارزش معاملات خرد دوباره رشد کند می توان انتظار داشت در نیمه دوم زمان بازار، روند  معاملات بهتر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید