گزارش «اقتصادنیوز» از صف های خرید و فروش بازار سهام؛

اصلاح قیمتی بزرگان بورس تهران /هم وزن رشد کرد

کدخبر: ۵۴۷۹۶۳
اقتصادنیوز: در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس تهران تعدیل شد اما شاخص هم وزن به رشد ادامه داد.
اصلاح قیمتی بزرگان بورس تهران /هم وزن رشد کرد

به گزارش اقتصادنیوز، امروز چهارشنبه بیست و یکم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با کاهش 16 هزار و 91 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 652 هزار و 205 واحد پائین آمد. شاخص پس از 4 روز صعودی، در آخرین روز کاری هفته تعدیل شد.  

اما شاخص کل هم وزن با رشد 568 واحدی در رقم 504 هزار و 205 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با ریزش 110 واحدی در سطح 21 هزار و 33 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 278 نماد رشد قیمت داشتند و 373 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 43 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 57 درصد بازار افت قیمت داشتند.   

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای شستا، کگل، خودرو و فولاد بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای کویر، تملت و خزامیا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.  

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، زاگرس و شگویا بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای غصینو، سمگا و وهور بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 16 هزار و 279 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 782 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش یک درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 10 هزار و 525 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، 116 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با افت 18 درصدی به 497 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 4 درصد کاهش یافت و 337 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید 77 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر نماد خودرو در پایان معاملات بیشترین صف فروش را داشت. پس از سهام ایران خودرو، نمادهای خودرویی؛ خساپا (سایپا)، خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و خمحرکه (شرکت نیرومحرکه) در رتبه‌های بعدی بودند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید