گزارش «اقتصادنیوز» از عرضه و تقاضا در بازار سهام امروز

چرخش بورس به سمت پالایشی‌ها /شاخص، سنگر را حفظ کرد

کدخبر: ۵۴۹۵۲۸
اقتصادنیوز: امروز نمادهای میدکو، شتران، وامید، شپنا و شتران بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. نمادهای پالایشی با تقاضای حقیقی مواجه بودند و بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.
چرخش بورس به سمت پالایشی‌ها /شاخص، سنگر را حفظ کرد

به گزارش اقتصادنیوز، امروز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش 2 هزار و 95 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 689  هزار و 143 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 2 هزار و 539 واحدی در رقم 526 هزار و 187 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با صعود 67 واحدی در سطح 21 هزار و 507 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 383 نماد رشد قیمت داشتند و 261 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 59 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 41 درصد بازار افت قیمت داشتند.   

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای میدکو، شتران، وامید، شپنا و شتران بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای خودرو، شستا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، وهور و کوثر بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، آریا و بپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شتران بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شپنا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 16 هزار و 182 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 310 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 11 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 9 هزار و 599 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، 135 نماد صف خرید داشتند و 19 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 12 درصدی به 677 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 31 درصد کاهش یافت و 258 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فروژ (شرکت صنایع فروآلیاژ ایران) با صف‌ خرید 194 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فروژ، نمادهای وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) و قثابت (شرکت قند ثابت خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد انرژی1 اختصاص داشت و پس از انرژی1، نمادهای کویر، فماک، پلاسک و واعتبار بیشترین صف فروش را داشتند. 

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید