توقف رشد بورس امروز با انتشار نامه جنجالی شورای رقابت

کدخبر: ۵۵۰۶۴۷
در ابتدای معاملات بازار سهام شاخص‌ها روند صعودی داشتند اما پس از انتشار نامه شورای رقابت خطاب به ریاست سازمان بورس روند رو به رشد بازار متوقف شد.
توقف رشد بورس امروز با انتشار نامه جنجالی شورای رقابت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، امروز دوشنبه سوم بهمن ماه در پایان معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش هزار و 24 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 653 هزار و 949 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 2 هزار و 763 واحدی در رقم 522 هزار و 700 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 88 واحدی در سطح 21 هزار و 351 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 313 نماد رشد قیمت داشتند و 345 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 48 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 52 درصد بازار افت قیمت داشتند.   

نامه جنجالی شورای رقابت 

در ابتدای معاملات  بازار سهام  شاخص‌ها روند صعودی داشتند اما پس از انتشار نامه  شورای رقابت  خطاب به ریاست سازمان  بورس  روند رو به رشد بازار متوقف شد. شورای رقابت در این نامه‌ عرضه خودروهای دنا، پژو 207 و شاهین را در  بورس کالا  غیر قانونی اعلام کرد. شورای رقابت عرضه دو خودروی هایما و تارا را بدون منع دانسته است. با این حال در پایان معاملات شاخص‌ها بالاتر از سطح روز پیشین قرار گرفتند.  

تداوم خروج سرمایه از بورس 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین روز متوالی منفی بود و 378 میلیارد تومان  پول حقیقی  از  بورس  خارج شد. 

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 55 میلیارد تومان بود. 

پس از شپنا، بزرگان بازار با خروج سرمایه حقیقی مواجه بودند و نمادهای خودرو، وبملت، شتران و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، بیشترین  ورود پول حقیقی  به فروژ اختصاص داشت و از آن نمادهای حخزر و اتکام بیشترین ورود پول را داشتند.  

بورس

نمادهای رهبر

امروز نمادهای فملی، فولاد، بوعلی و شیراز بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای خودرو،  میدکو  و  شپنا  بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

در  فرابورس  نیز نمادهای مارون، زاگرس و آریا بیشترین تأثیر افزایشی را بر  شاخص کل  فرابورس گذاشتند و نمادهای وسپهر، فزر و وملل بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز  خودرو  بیشترین تراکنش را داشت و  خساپا  و خگستر در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای فروژ، گدنا و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 233 هزار و 857 میلیارد تومان رسید.  ارزش معاملات  اوراق بدهی در بازار ثانویه 220 هزار و 992 میلیارد تومان بود که 94 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 8 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 9 هزار و 862 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش

در معاملات دوشنبه، 101 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با افت 8 درصدی به 711 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 35 درصد افزایش یافت و 333 میلیارد تومان بود.

نقشه  بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید