سکوت بورس شکست

کدخبر: ۵۵۴۳۷۰
خرید اوراق از سوی بورسی ها در حالی رقم خورده که این دسته از مشتریان یازده هفته هیچ خریدی از دولت نداشته بودند.
سکوت بورس شکست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورسی ها که یازده هفته تمام هیچ مشارکتی در خرید اوراق از دولت نداشتند در نیمه زمستان این سکوت را شکستند.. آمارهای ثبت شده در بازار اولیه نشان می دهد در مرحله سی و هشتم بازار اولیه 2 هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده که بیشترین سطح را در هفت مرحله اخیر داشته است.

با 256 میلیون تومان این خودروی لوکس را بخرید

رکوردزنی در فروش اوراق در نیمه زمستان 1401

در بررسی هفتگی این بازار مهم مشاهده می شود از بازار اولیه سی و هشت مرحله سپری شده و تا نیمه بهمن ماه ادامه داشته است. در حالی که در هفته های متوالی از آذر 1401 به بعد، سطح مشارکت فعالان این بازار کاهش چشمگیری پیدا کرده بود اما در این هفته این رقم رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده و  به نوعی سکوت بازارسرمایه را شکسته است. داده های بانک مرکزی تا پیش از این نشان می داد در یازده مرحله متوالی بورسی ها هیچ اوراقی را از دولت خریداری نکرده بودند.

آمار و ارقام بانک مرکزی نشان می دهد تمام اوراق به صورت پذیره نویسی در بازار سرمایه به فروش رفته است. اراد فروخته شده از این طریق اراد 123 بوده که تاریخ سررسید آن 4 ساله بوده و نرخ سود آن احتمالا بالاتر از دو اوراق دیگر عرضه شده در بازار باشد.

نکته مهم تر آن که خرید اوراق از سوی بورسی ها در حالی رقم خورده که این دسته از مشتریان یازده هفته هیچ خریدی از دولت نداشته بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید